Cari Something?

Wednesday, June 08, 2016

FreeMarket aka Pasar Percuma

Beberapa Sabtu lepas, bertempat di Bandar Seri Putra, julung-julung kalinya aku menceburkan diri dalam arena FreeMarket. Itupun join dengan kawan-kawan sekolah. Belum sampai seru nak gerak lone ranger.

Sebab last minute punya decision, sudahnya aku angkut bebeberapa pasang baju melayu Johor style. Ada 3 orang hero kan. Maka haruslah setiap kaler ada 3 pasang saiz yang berbeza. Ada oren, hijau lumut, coklat, biru turqoise dan juga kaler yang tidak dapat dinyatakan sebab aku buta nama kaler tersebut.

Sempat jugak rembat 3-4 helai gaun gymboree anak-anak dara.

Kawan-kawan yang lain bawak baju kurung lawa-lawa, baju budak-budak esp untuk girls, buku, seluar slack dan tak lupa juga baju-baju, seluar, kain tudung sekolah. Meriah OK.

Event started around 9.00am. Para VIP ie anak-anak yatim & ibu tunggal dapat priority ambil dulu. Later baru bukak untuk public.

Sambil mak-mak jaga barang, budak-budak boleh layan archery atau giant bubbles. Lunch or maybe brunch, sebab makan sebelum 11am. Lauk kambing OK. Terima kasih untuk organiser dan yang menyumbang makanan sedap.

Aku boleh katakan ni pengalaman pertama yang awesome. Ada rezeki masa & kesihatan, boleh join lagi pada masa depan, insyaALLAH.

Anyway, dah terlanjur cerita tentang FreeMarket, untuk yang berminat boleh usha poster bawah ni. Semoga bermanfaat!


No comments: