Cari Something?

Tuesday, September 24, 2013

Cara Semak Bil Air SYABAS Secara Online

Aku baru perasan hari ni dah 24 haribulan. Tapi bil air masih tak nampak bayang. Dia bagitau, bil memang dah sampai. Tapiiiiii ada lah anak bertuah yang mungkin dah buat kapal terbang kertas agaknya.

Maka, here I am. Menggoogle cara dan kaedah nak semak bil air SYABAS secara ONLINE.


Caranya? Ke sini je..

http://www.syabas.com.my/apps/checking_bills/register_form.php


Apa yang kita perlu? Selain username yang kita boleh pikir sendiri, kita juga perlukan no akaun. TU JE. Senang kan?

Aku siap bukak maybank2u sebab malas nau nak pi cari bil yang lepas-lepas.

Masuk username & no akaun, tekan button Submit, isi-isi lagi sket lebih kurang then tadaaaaaaa.. amik kau. Tengok amaun, dan bayar terus.

Dah, itu je nak share.

Selamat menengok bil air.

12 comments:

Unknown said...

mekasih ya!
senang nak cek kalo duk rumah sewa.wee

Unknown said...

Saya Hendak Semak Nombor Akuan Baru Meter Air Syabas Di-308-E,Blok E Jalan Sekyen 2/22 Kajang Utama 43000 Kajang Selangor No.Akuan Yg Ada Pada Saya Ialah 4000127954018 Dan Kalau Ada Apa2 Tunggakan .Harap Hubungi Saya h/p 017-6906752 atau 03-87273298 Atau 019-2933403 .Terima Kasih .

Unknown said...

Macam mana nak byar pkai maybank2u

Anonymous said...

Assalamualaikum,saya nak tanya kenapa bill rumah air saya tak sampai2 sejak dri bulan 1 2018?

Unknown said...

Saya nak mintak no akaun bil saya la, boleh tolong bagi ke

Unknown said...

Saya nak mintak no akaun bil air saya la, boleh ke tolong bagi

Unknown said...

Noryati binti jahim

Lyn83 said...

Macammana nk semak bil air tapi tidak tahu nombor akaun

Unknown said...

Saya nak semak bill tapi tak tahu acc number..sebab bill tak sampai pun..account bill air bukan atas nama saya..nama arwah atok saya...masing masing saya dh tanya no account tapi semua xtau

Unknown said...

20-505 bolak 20 jalan Anggerik Nervillia 31/166 kota kemuning

Unknown said...

mcm mana nak semak no meter air sama dgn akaun bil air..maksudnye mcm mana nk tau meter tu meter kite...sbb da banyak saya google sana sini sume suruh masukkan no akaun je...saya nak tau details...bil kite cek bil keluar semua details... no akaun..no meter..amount bill...skrg da xde bill(surat)..semua online tp xde detail

Unknown said...

Boleh sy tengok report bil 12.12.2020