Cari Something?

Wednesday, October 24, 2007

Half way thru

Semalam, Azri dah genap 3 bulan. So, sampai le time nak kena cucuk 2nd dose apa ke benda ntah.. yahahhaa.. aku ni nama je anak dah 3, tp nama jab mmg tak bpa ingat.. guess what, smalam masa cari2 immunization card Azri, jumpa Arif punya.. kesannya anak bertuah tu, kitorang tak pi cucuk pun er, booster MMR (18moths - 2 years) -- ye ke benda ni.. aku main taip je.. tp yg umur 18bulan --> 2 tahun tu mmg aku sure.. ingatkan nak buat semalam.. tp alang2 Arif nak masuk 2 tahun in 3 weeks, rasanya biar laa dia dah 2 tahun baru pi cucuk..

Okie dokie.. baby Azri is officially 7.8kg as per yesterday.. Pergh, kalau lengan aku ni tak bertambah sasa, tak tau laa.. he showed us that he's getting wiser.. (macam le dah tua sangat budak ni).. last month, dia nangis all the way jarum tu ada kat dalam montot, but this time, dia "ek" sket je time jarum cucuk.. other than that, he was so calm like a baby (of course lar..)

Yes, I'm already half thru kalau milestone aku set takat 6 bulan.. kena buat goal sket2.. Kalau tak, stress.. aku ni mmg kaki stress.. yahahaha.. Semalam masa nak simpan susu dalam liner, aku tak jumpa marker pun aku dah ngamuk.. Ke, aku tengah PMS? Tengok gaya ala2 macam nak dapat 1st period je..

Aku pun ala2 macam sis Ana jugak, anak dah 3 baru nak dapat hidayah nyusukan anak dengan susu sendiri.. so far, alhamdulillah.. jalan2nya dipermudahkan olehNya.. susu tak beku, susu tak tu, tak ini, aku anggap hiccups le dalam proses ni.. smalam check lagi, stok aku yg 10/10 tu, satu tak beku walaupun kengkawan yg lain dah beku.. macam nak kena discard je.. dah le 5oz.. anggap je laa ada hikmah disebaliknya..

Adoi laa.. aku tengah sibuk surfing cari best price utk Avent ISIS Out + About dgn steam strelizer ni.. org kata shopping online kat SG dapat lagi murah dari kat sini.. heeee..


12 comments

No comments: