Cari Something?

Wednesday, January 02, 2008

2008

I'm gonna be 30 this year!! Heh..

Rata-rata orang dok share azam baru, plan + such sempena New Year.. aku? heee.. mmg dah list, tapi tetiba blackout, lepas tu aku tak bpa ingat dah apa ke benda yg aku dok list..

anyways, ni yg mana teringat laa ek.. plus ada yg nak kena revise because we have to be realistic gitu..

  1. Completekan at least 50% dari remaining yang perlu aku save for 6 months expenses. Kalau ikut calculation based on current saving practise aku, it should be completed 100% by August 2010 which excluded dividend + such.
  2. Start invest utk education bebudak ni. As of now, simpan dalam TH je. I'm thinking about Takaful. Any advise, people?
  3. Be more discipline in investment. Selalu je ngelat! *tukul* *tukul* So that I can fulfilled my dream to retire by the age of 40. Thats another 10 years bebeh!
  4. Give more to my family, kids, parents + society
  5. Make full use of my kitchen ;P
  6. To sod at least 3 kg from my current weight

and last but not least

  • To stay unpreggy for the whole 2008, boleh?

Above all, semoga tahun ni lebih baik dari tahun sebelumnya.. Amiin.

By the way, thinking of sharing a quote with you ppl
Many of life failures are people who did not realise how close they were to success when they gave up - Thomas A. Edison (1847 - 1931)
p/s: Perasan tak, 50% of my plan dok pasal $$$ je.. mata duitankah aku ini?


----- Comments -----

farah
cik yan,
azam aku thn ni pon byk tang $$$$ gk.hheheeheh.
aku doakan semua azam hang akan tercapai especially yg last skali.hehehehe



momidanial
cik yan!
ihiks...first of all Happy New Year naaa....aku pon semangat dgn azam baru ni...tp baru first day msk opis...secretary aku sudah buat aku amoks!!X??!! habis jahanam azam baru aku no.1 (which is to be insan yg penyabar lagi pengasihani!)....the rest of my azam..more likely like urs larr except for the `stay unpreggy' tu ;p
mak nak preggy this year...will try my best to achieve that! hahahahahaha..harus mak khatam ittew kitab Kamasutra...ihiks;p

rizza
yan...semoga berjaya!!!!

good luck!!! you can do it!!!

anamiraa
yan,
biasalah, kita mesti impikan benda yang kita takde ye tak? ha ha ha ha ha... bila dah banyak duit sok memang dah tak heran ke duit laa....

yaaaa....ini teori terlogik yang boleh terpikir dek akalku!

ms lola
kenapa ko tak letak no.6 tu first. dah sah2 ko mata duitannnnn. muahahahhahaahah... aku pong!! who doesn't?

cik_yan
Farah,
TQ la atas doa hang.. semoga impian kita tercapai.. amiin..

Za,
semoga kau berjaya preggy ini tahun weh! dan teruskan azam hang nak jadik umat pengasih tu.. ada 365 hari lagi maaa..

Rizza,
TQ TQ.. ayat hang macam penuh adrenalin weh!

sis Ana,
yep.. tapi kenapakah aku tidak mengimpikan utk dapat anak ppuan dalam azamku? Heeee.. dah le recently orang tengok si Zeri tu, kata aku bley dapat girl utk #4.. ceyyy..

Ms Lola,
FYI, post azam aku ni ntah bpa kali aku dok edit.. yahahaha.. tapi memandangkan #6 tu paling best, so, aku amik keputusan utk mengasingkan ia dari azam-azam yang lain.. hinnsh..

Marisa
hmm.... me? teruk sungguh.. tak dan nak tulis azam baru. maklum ler.. tak dak blog mcm korang semua.... just dlm kepala je... insya Allah nak tulis gak mcm yg kak ana suruh tu..
to share: nak turun 3kg mcm cik yan.... walaupun tak sampai berat yg dikehendaki.. tp kena realistic kan?

and.... NO MORE CREDIT CARD!!!!

cik_yan
cik Marisa,
good thing of having blog, nanti senang nak refer terjah ikut mana kita tulis.. hehe.. la ni tak bley simpan diary, asik nak kena conteng je dengan bebudak tu..

as for your dream of not having CC anymore, you go girl!

fid
aku lupa la aku dah baca ke blom....
ala2 mcm kena bengg n bodd dah aku nih....

haaa aku tertarik kat word 'unpreggy' tuh ...all the best weeii!

No comments: