Cari Something?

Thursday, January 31, 2008

Azri

His eyes are so like abah's..

Si kecik ni dah pandai demand skarang.. Though tak bley duduk lagi, tp dia nak didudukkan.. berpangku + such.. plus kena ada org layan 24-7.. Semalam aku nak prepare dinner pun tak senang.. dia dok jerit2.. terpaksa la abah main2 dengan dia.. Amir plak tido, tak dapat nak entertain (read: gaduh) dengan Arif.. so Arif pun sibuk2 la nak attention abah..

"One thing will become clear: Your baby is beginning to expand his attention-getting repertoire to include more than crying. You may notice him wriggling, making noises, blowing "raspberries," and so on. Over the next three months, he'll develop a uniquely personal way of letting you know what he thinks, wants, and needs."

Oooh, yes! Yes!.. Dulu2 kan, masa dalam pantang kat PD, kalau dgr baby nangis.. kena dengar bebetul.. ye ke Zeri? sebab org sebelah pun ada cucu.. la ni, tak payah dah.. dia menjerit, atas bawah boleh dengar.. hinnshh..

Makcik pun kata, dulu2 takpe je tinggal sorang2 dalam bilik, la ni, kalau takde orang, harus dia jerit2 suh bawak pi living room.. nak join org lain.. social sungguh lah anak aku ni oooii..

La ni, dia bangun malam lebih kerap dari biasa.. nangis2 plak tu.. selalunya dia bunyi sket2 je..

"Lapar ke Zeri? Zeri nak makan dah ke? " tu la ayat tanya aku tiap kali dia nangis malam.. tetiba dia jawab "ha-ah", aku jugak yg pengsan.. yahaha.. adoi la hai..

Mmg notice ayaq liuq dia dah tak bpa meleleh.. tp kalau dia tengah didukung / agah2 tu, pergh.. harus jugak la aku do something about it this weekend, eh tomorrow.. esok kan KL cuti :)

12 comments

No comments: