Cari Something?

Thursday, February 21, 2008

A Long Postponed Assignment..

given by Fid.. keh keh keh.. glamer nama hang hari ni.. kejap tadi ada post k Ana inspired by hang.. ni aku plak nak bentangkan hasil kerja.. tapi separuh masak je sbb aku perlukan korang, korang dan korang (iye, korang) utk check benda ni jalan ke idak.. boleh?

Apa ke bendanya assignment ni.. I received quite a few questions - blog A dah update ke? blog B dah update? Camne nak tau blog member kita dah update dari website kita?

Well, I myself guna http://blogrolling.com utk add/edit/remove links yg ada kat belah kanan blog aku.. from there, kalau ada org baru update, selalunya ada tanda <--- Updated (which is set by me) kat sebelah link blog tu.. it always comes lebih kurang 30 minit lepas blog tu diupdate.. well, itu jangka masa yg paling awal bley set thru blogrolling.. keh keh keh..

Either way, ada satu lagi cara yg agak panjang : kita bley guna feedburner.com.. kena pi bukak akaun, follow instruction berbagai, then letak macam kat Subscribe Me yg ada kat belah kanan blog aku ni.. jadiknya, aku punya feedburner sudah ada.. korang pun kena ada jugak feedburner ni bagi membolehkan aku, korang dan korang subscribe ke blog memasing utk dicheck sama ada dah update ke belum via variety of RSS reader.. Say, korang klik kat link aku tu, akan keluar page ni >> http://feeds.feedburner.com/Apa-apaJe

kat situ boleh pilih macam2 reader. since I'm a loyal (cewah) user of Gmail / Google dan seangkatan dengannya, so mak pilih Google Reader.

Sebetulnya, aku mmg suka bloghopping.. keh keh keh.. so, ni just alternatif utk kengkawan yg nak belek sume blog dalam 1 page, ok?

13 comments

No comments: