Cari Something?

Friday, February 22, 2008

Finally..


Finally, the search is over.. pada hari Jumaat yang mulia ni, aku dah selamat sign up Takafulink utk aku + hubby, whilst Takaful Cerdik utk Husaini bertiga.. tak lah banyak, tapi cukup la sebagai permulaan.. tunjang / asas utama aku amik benda ni sbb Medical Card depa.. boleh? keh keh keh.. aku opt for basic rider je - .. ada rezeki lebih, bley la tambah tang MMC tu..

BTW, any of you dah start invest EPF dengan unit trust? aku tengah tunggu fund baru yg Public Mutual nak launch next Tuesday.. sapa yang belum start, guess ni la masanya.. service charge pun 3% je.. cumanya tak dapat la nak merasa untung berbagai sbb sume tu masuk balik dalam KWSP.. jadinya, impian untuk retire rich makin cerah dan terang benderang gitu.. keh keh keh..

Jadinya, sapa yg muda2 jelita + remaja tu, start la sekarang.. amik peluang ni.. zaman2 tondan, once ada 50K (ke 55K?) dalam acct #1 baru bley invest.. ni tak payah dah weii.. umur mak ni, kena ada simpanan asas RM18K je.. (je? ceh!) kalau umur kome 29 ke, basic kena ada RM16K.. 2K beza tu.. jauh tak jauh? kalau lagi muda dari mak ni? Hinssh.. Senang cite nak tengok bpa min kena ada dalam akaun korang, klik sini..

Minimum initial investment is 1K.. kalau ada banyak K, bley la diversify ke fund2 yg lain.. Jangan letak telur anda dalam satu bakul je, ingat tu..

Oh yes, its quite late, tp still ada masa.. since Public Mutual ada menang KLIFF Awards hari tu, depa offer service charge @ 5% utk selected Islamic funds.. The offer will lasted till 29/2 ni.. go grab your chance okkay! Tambah2 tang PCIF yg tengah jatuh tu..

Sekian, khidmat masyarakat saya untuk hari ini..
Saya-yang-bukan-ejen-mana-mana-pihak.

25/2 : A short update ~ Congratulations to kak Laili aka mamaampang on her new born baby girl.. 3.12kg @ 12.22pm..

31 comments

No comments: