Cari Something?

Tuesday, March 25, 2008

Azri

Dah lama tak cite pasal Zeri.. he's 8months now.. berdebar-debar mak.. sbbnya Arif dulu reject BM exactly at 8 months.. AS of 8 months, jumlah purata yg aku belanjakan utk bfkan dia dalam RM50 sebulan gitu.. alhamdulillah..

Makan wise, still tak banyak.. dalam 7-8 sudu KFC je, yg hujung-hujung tu, dia dah stop.. takmo dah.. tutup mulut. RAPAT. tapi lepas makan2 tu, kita offer nyusu, ok je la plak.. nganga je..

Oh yes, 15/3 hari tu, dia dah selamat menyulur ke depan.. And that was the first time! Aku siap make sure dgn makcik lagi.. keh keh keh.. kisahnya, time tu aku tengah layan internet, tetiba dia menyulur nak datang kat laptop.. oh my boyss.. korang ni sume mmg suka benar dgn laptop ye.. mainan sketnya banyak kat keliling tu takmo plak main! Hubby takde time tu.. ala, kes yg dia pi hantaq kereta dia pi EON service centre tu la..

Dan, buat pertama kalinya, Zeri demam + selsema.. tu pasal dia dok meragam.. pre-demam.. boleh? Makcik kata, demam nak beli akal baru.. apa2 je la cik.. semalam petang masa pi amik dia, melepek je anak bujang tu.. selalunya kalau dah nampak ibu dia datang, terkinja-kinja dia nak balik.. smalam, nak datang kat aku pun tak larat.. bley 2 kali ke depan, terus tertiarap.. tak larat sungguh gayanya..

Malam tadi, geli-geli kat perut pun dia takmo senyum.. padahal dia ni penggeli okkay.. Masa nak tidokan malam tadi, aku tiarapkan dia atas dada.. tepuk2.. bagi dia rasa warm + comfort.. dalam hati dok doa, moga-moga aku dapat tengok dia senyum pagi esoknya..

This morning, alhamdulillah.. Zeri dok senyum ala2 wish aku selamat pagi gitu..

I've got my baby back.. Alhamdulillah.. Rasa tak ceria sungguh donia ni kalau tak tengok dia senyum sehari tu..

Poyo ke aku ni?

10 comments

No comments: