Cari Something?

Thursday, August 28, 2008

Bergegar

The bands are playing.. Orang-orang yang terlibat pun dah start buat raptai perbarisan.. Teringat plak zaman sekolah dulu.. I was in a band.. But i'm not a good instrument player pun.. kah kah kah.. TAPI kan, ada la sekali gambar aku + the gang jadi kulit buku latihan.. Sangat tak relevan.. Anyway, being in a band mmg seronok.. banyak tempat kitorang pergi.. tapi zaman aku maybe tak segah band VI yg adik aku join.. ceruk mana tak pi.. sampai ke oversea pun ada!

Ha, apa benda yg terbang2 tu? Jet? Kapal terbang? Heli? Ni pun dah start menggegarkan gegendang telinga dan bangunan-bangunan ofis di sekeliling.. Semalam, masa aku on the way ke tender briefing, nampak la 14 heli (kot?) terbang membawa 14 bendera negeri.. depa terbang dalam bentuk circle.. sangat seriau menengoknya..

Anyway, tender briefing semalam menyaksikan crowd terbanyak yg pernah aku tengok.. kah kah kah.. sampai kena tukar venue.. I was asked by a colleague to go with him.. and I was sexcited enough since the venue was at my old school!

Old pada nama je la.. pasalnya masa aku sekolah di sekolah itu dulu, tempatnya di tempat lain.. still, banyak barang2 dari tempat lama yg dibawa ke tempat baru.. lama la aku membelek benda2 tu semua sementara member seofis sibuk membuat kerja.. kah kah kah.. But it feels good mengenangkan kesah2 lama kan.. tambah2 kalau bendanya sweet memories..

You can close your eyes to reality but not to memories
Stanislaw Jerzy Lec quotes (Polish writer, poet and satirist 1906-1966)



21 comments

No comments: