Cari Something?

Friday, August 08, 2008

Tribute to Bebeh


bukan gambar sebenar

Nama betul dia Scamp.. sbb masa tu cerita Armageddon tengah hot.. since i'm a fan of Bruce Willis, and nama dia dalam cite tu Harry S Stamper, so aku letak Scamp.. it rhymes, for me.. kah kah kah.. macam takde kaitan je kan..

bulu dia hitam belang2 sket.. tp perut dia putih.. as if dia pakai white shirt dgn kot itam kat luar.. ekor panjang.. asal jalan je, ekor ni akan melengkung, tapi tak jejak tanah.. dia bukan jenis yg angkat ekor tinggi2 ni..

Dia mmg comel.. of course la.. sapa tak nak puji kucing sendiri.. Very loyal.. whenever aku tengah tengok TV, dia akan lepak bebaik kat hujung kaki ni.. teman aku tengok TV.. aku mmg makan dengan dia OK.. dia akan tunggu sampai sudah makan, sbb nak dapat habuan ikan ka, ayam ka.. apa2 la.. cumanya, time aku dok borak sakan kat telefon, aku kena beware OK.. dia mmg tak berapa gemar.. kalau dah lama sangat, dia akan simply pijak apa ke benda namanya tu, yg akan buatkan telefon tu hang up.. zaman muda2 dulu, dok asik bergayut, siap la..

Last I saw Scamp, masa hari kenduri kawen.. ingat lagi dia berjalan2 bawah khemah.. and that was the last time aku nampak dia.. usually kalau dia berjalan-jalan, ke ceruk mana pun.. bila dia dengar sora aku panggil, dia akan berlari-lari balik.. tapi hari tu, aku panggil dia, dia buat macam tak dengar je.. isk.. merajuk tahap dewa..

It was definitely 5 tahun yg indah dengan Bebeh.

// aku ada banyak lagi kenangan dgn kucing2 yg lain.. tapi boleh bikin menitik air mata je.. uhuks..


----- Comments -----

CT
laaaa kesiannye....mesti terasa kehilangannye kan..huhuhu

cik_yan
cik CT,
terasa sampai hari ni.. kah kah kah.. mak ala2 patah hati takmo bela kucing dah.. la ni menumpang kasih dgn kucing org lain je..

rizza
syahdu nye cite kuccing ko ni yan....
begitu sayang ko kat kucing ye.....

mrs noba
saya pun suka kucing cik yan tapi skang tak bela dah...husband kureng minat & my son plak penakut kucing..adoiii!

Ms Lola
Ala... aku takleh betul la citer kucin2 ni,. Sedih tau....

hyelbaine
The Mrs. at home is a cat lover indeed just like you. I bet you guys could talk till dawn about your cats ;)

Cheers!!! :D

Marisa
saya tak penah bela kucing... tp saya penah tgk my cousin.... my friend nangis2 tak hengat punya bila kucing diorang mati. my friend siap MC lg.... sbb menangis bengkak2 mata....

cik_yan
Za,
dulu la.. like i said, la ni dah patah hati.. heeee..

Mrs Noba,
my sons, Amir + Arif mmg minat.. tp kita plak takut tengok tahap keminatan (ada ke word ni?) depa ni..

Ms Lola
aku tengok kucing merempat tepi jalan pun bley sebak on the spot..

Baine,
really? hehe.. ask her to be your co-writer la kat blog.. :)

Marisa,
been there, done that! pi kelas tunduk ja.. sbb mata bengkak.. ngalahkan tengok cite hindustan okkay..

Erna
ngeee.. hang macam laki aku la nih.. cat lover! tapi kami terpaksa cancel plan kucing :P waktu tidak sesuweeii...keadaan tengah teruk..ada kes semput plak hehehe

Dott
Me too a cat lover. One of my cat died of cancer. When i told my frens semua tak caya..huhuu

Eh btw need your email. Email itto dottyadnan@yahoo.com tq

cik_yan
Erna,
apapun, family first.. hehehe.. aku pun tak bela weh.. kena bela anak dulu ni ha..

Dot,
sedih nyaaaa.. at least tau dia dah mati.. my Bebeh ni, tak tau idup lagi ke tak.. kucing paling lama stay dgn kitorang lasted about 9 years.. btw, dah email dah..


anamiraa
ish tak dapat nak relate dengan entry ni. pasal diriku dan kucing memang sentiasa tiada sepahaman.

anyway cikyan, bela aje kucing yang lain ok sebagai ganti.

:)

mommy2h
oh mak pon ala2 patah hati tamau bela yg lain lps kucing terchenta mati..tp mati tua la..so tak keciwa sgt..9thn beb dia hidup melangkaui hayat standard kucing biasa!

Ms Lola
People,
Do you know that cats to can have AIDS? Ada pernah dgr? Dott?? A friend told me, tp mak tak pernah nak carik la pulak kan.

mommy2h
erkk..betulker ada kucing kena aids?camner bole jadi gitu?mesti ada mat gian mana2 yg cucuk kucing tu...meaning lps nih ada satu lg cara aids merebak la..dr kucing!?

cik_yan

k Ana,
will do nanti.. bila anak2 sume dah besar panjang.. kah kah kah..

mommy2h,
my dad's cat live up to 9 years.. depa kata 10years is the most..

Ms Lola,
yep.. mmg.. its called FIV instead of HIV.. heee..

No comments: