Cari Something?

Tuesday, September 02, 2008

2nd Ramadhan

Camne 1st day posa korang? Aku balik JB. Ala2 nak celebrate Ramadhan dgn parents + siblings.. Thanks to hubby sbb dia yg mengoffer opportunity ini.. *muahs*

1st day was OK.. despite of Zeri mmg banyak kali bebenar menyusu.. pada perasaan aku la.. kah kah kah.. tp aku mmg rasa melepek OK..

Hari ni, so far OK despite of perut dah start bunyik2 walaupun telah mengambil sahur di hujung2 waktu.. 1st pump session tadi sangat lah tidak memberangsangkan.. uhuks.. aku nak kena upgrade jumlah air + kurma yg perlu diambil la esok ni..

Kesahnya, ramai ye umat manusia di Malaysia ini yg menyambut Ramadhan di kampung halaman.. Pasalnya, kitorang ngadap jam 2 kali, kat Senawang satu, lagi satu b4 Nilai.. @ 12midnite.. kah kah kah.. around 11pm+ tu dah nampak kereta banyak bebenar.. sesudahnya kitorang complete journey JB - KL in 5 hours -- sampai umah dekat 1.30 pagi.. so very the jauh compared to usual time taken.. masa balik JB hari tu, OK je.. 3 jam dah slamat sampai..

Dah tido 1.30pagi kan, bayangkan la seksanya nak bangun sahur.. mak aku bekalkan ayam masak kicap + kobis goreng.. so task aku nak masak nasik je.. tu pun mata kesat macam masuk pasir.. kah kah kah..

eh, ok la.. selamat menyambut Ramadhan semua.. semoga tahun ni lagi gempak dari tahun2 sebelumnya.. amiin..


13 comments

No comments: