Cari Something?

Tuesday, November 04, 2008

Update ports

Amaran: Posting ni ala technical sket.. spare yourself for maximum boredom :P

Ketika blog ni ditulis, aku sedang running script utk update ports dalam laptop.. You see, utk platform FreeBSD macam yg aku guna ni, utk upgrade software, tidak lah semudah mendownload, mengklik file *.exe and wallah!

Mungkin atas dasar itu jugak lah, virus agak payah utk hinggap.. positive side di situ ye kawan-kawan..

Kenapa aku nak upgrade ports? sbb aku dah tak kosa dengan Firefox 1.5 aku.. kalau tengok About Mozilla Firefox tu pun, dia ada tulis (C) 1998-2005.. kita dah 2008 kawan2.. 2008 pun dah nak abis.. orang lain sume dah guna 2.0, aku dok sangkut kat software tahun 2005.. hik hik..

Sebetulnya, nak install benda dalam laptop ni senang.. pi kat said folder, then taip
make
(then dia buat la keje sendiri)
lepas dah abis berenti, kita taip
make install..

senang kan?

Tapi, sebelum tu, kena la make sure portsnya updated.. kalau idak, baik tak payah..

Hari tu aku install hangman pun tak lepas.. aku ngaku, bab2 menginstall file dalam platform ni aku sangat lemau.. kah kah.. sudahnya, aku layan hangman kat Google je.. pathetic sungguh..

OK la.. belum sudah2 lagi update portnya.. padahal aku bukak 1 channel je tu..

No comments: