Cari Something?

Wednesday, December 10, 2008

Termengidam


I bought this book for my sister for a while ago.. and.. for me too :P Memandangkan mak ni cheapskate, dua2 buku ni diposkan kepada dia yg ada di JB nun.. ye la, kalau tak, kan ke 2 kali nak bear shipping cost.. sudahnya, hari raya aidiladha baru ni aku merasa memegang, membelek dan sudah tentunya membaca buku itu..



inilah buku yang dimaksudkan



Although mak dah berkecimpung dalam arena breastfeeding utk er, hampir 17 bulan, tp tak salah la kan kita baca jugak buku ni.. the content ditulis dalam bentuk point form.. so takde la juling biji mata nak memahamkan isi nya..

Bila baca2 ni, teringat one of my mistake masa mula2 nyusukan Zeri dulu, and it was lasted for about two weeks.. it was -- membekalkan Zeri dengan 100% frozen stocks masa aku tinggalkan dia kat makcik.. collection fresh hari2 yg sangat meriah ketika itu, aku bekukan sume.. kakakaka.. gelak je la kan.. ibu takde knowledge Zeri.. ikut common sense, patut bagi la yg fresh sebanyak mungkin.. aih.. tp la ni, its either 100% fresh ataupun 50:50.. 50:50 ni pepaham je la.. time collection ibu malu2 kucing, merasa la yg frozen ye..

Sedar tak sedar, dah nak 17 bulan kan Zeri.. sket je lagi Zeri.. sket je lagi ibu bley claim Masters.. nak amik Masters bebetul, ibu rasa lemau.. dalam breastfeeding course pun aci la kan..

Nota kaki: Tujuan asal saya tulis posting 4 paragraph ni semata-mata nak bagitau yg bila saya tengok gambar newborn baby melekap kat br34st si ibu dalam buku ni telah membuatkan saya ngidam nak beranak lagi.. heeeee..


20 comments

No comments: