Cari Something?

Wednesday, February 18, 2009

Anak Angkat

Eh, tukar la.. adik angkat.. kekeke.. aku tak rasa mampu nak jadik mak pada budak yg age at least 13 lagi :P I muda lagi you.. ngeh ngeh ngeh..

My alumni is relauching the Anak Angkat Programme.. which was initiated by arwah seorang kakak alumni jugak about 2 years ago.. (I did mention about her in my blog..) OK.. here's the link.. turn out ada komen dari k Laili aka mamaampang kat situ.. dah lama tak dengar cerita dia.. where is she now? hmmm..

Eh, back to the topic.. I dont know whether I'm ready or not.. but I think, its time for me to give something back to the school.. and, and this programme seems one way to do it.. 

My other half dah bagi green light.. harap2 hijau sepanjang jalan ye yang.. hihihi.. ye la, dia jugak la yg akan menjadi penghantar aku ke sekolah & what nots.. KALAU, kalau aku diterima utk program ni.. ye la, bila dah join, mestila commit.. so kena ada saringan berbagai la kaedahnya.. 

Salah satu intipati dari AJK

"As a reminder, your role as Mak/Kakak Angkat is very flexible and you determine how you want to help your anak/adik angkats....you can provide monthly pocket money (amount you determine...) or you can go visit them in school (since some have not got visitors since they entered the school) or you can buy workbooks for them or go visit their teacher during report card day....its entirely up to you..."

Hahaha.. belum diterima masuk pun aku dah berdebar-debar tak tentu pasal.. 



8 comments

No comments: