Cari Something?

Wednesday, February 13, 2008

Bila Aku ..

Bila, aku sudah tiada
Simpan semua lagu ku
Jangan di tangis selalu

Mungkin, itu sementara
Bila jumpa pengganti ku
jangan di lupakan aku

Pagi itu indah seperti biasa
Tidur yang lena terhenti di sana
Layap kuyu masih tak terdaya
Bukalah tingkap mu
Curahkan cahaya

Siapa yang sangka
Bila tiba masa kita
Untuk pergi selamanya

Takkan terduga
Jika saat ni
Tuhan tentukan
Aku lah orangnya

Gelak tawa tangisan yang hiba
Kenangan kita masa di dunia
Alangkah indahnya jika
Kita mampu hidup selamanya

Terasa nak letak lirik lagu ni.. Kesahnya, somewhere around 20/1 yg lepas, one of my Alumni member didiagnos ada tumor dalam otak.. betul2 kat area forehead + press optic nerves.. The news was brought by other sister in the alumni..

Few days later, kakak ni hantar email pada group.. she sounded so calm.. cerita pasal tumor, consequences lepas operation, symptoms + such.. antara consequences - may be paralysed, ilang deria bau and such.. later dengar, dia admit diri sendiri ke hospital.. 1st Feb operate.. apa pun, ALLAH Maha Mengetahui.. kakak ni dipanggil oleh-Nya pada 4/2.. aku yg tak berapa kenal kakak ni in person pun siap meleleh air mata baca tribute dari kawan2 dia + kawan aku sendiri.. she's 43..

Hari ni, aku pi jengah satu forum yg aku selalu jugak pi.. tapi dah lama tak pi.. kat atas forum tu ada statement, cakap sorang forumer dah meninggal due to heart attack / failure or something like that.. he's 33..

Al fatihah to both of them dan saudara2 kita yg dah pergi.

11 comments

No comments: