Cari Something?

Sabtu, Januari 16, 2010

Jiwa Lara

Dekat pukul 10pm baru ada kesempatan nak duduk depan TV.

Mak Biah & Hassan in the house dowh.

I dont know what I've missed. Tapi tergamak seorang mak kenakan anak sendiri dengan harapan menantu dia akan tinggalkan suami yg terlantar lumpuh. Sebab apa? Sebab harta. H A R T A.

Plan asal, once menantu blah, anak lelakinya akan pulih. Tapi menantu adalah seorang isteri yg very the mithali, tetap tegar jaga si suami.

Mak mentua panas hati la kan. So, dia amik keputusan halau menantu. Dalam pada tu, anak yg lumpuh mati.


Mak itu adalah Mak Biah, you all. Kellass mak Engku sorang ni. Macam nyonya dalam Ibu Mertuaku pun ada.


Nak tau apa kes mak Biah nyampah sangat dgn menantu dia? Sampai dah tua, bongkok 3 masih berdendam?

Sbb dia pernah terdengar menantu cakap nak hantar mak mentua ke umah org tua2 bila dah nyanyuk.

Nasib baik Hassan (Syam dalam cerita ni) tetap pegang watak anak yg terbaik dari ladang.

5 ulasan:

aizuraawang berkata...

i tak tengok dari awal... tapi kenapa ending dia, si anak tuu kena tangkap... did i miss something? bukan ker mak mertua dia terjatuh sendiri ker?

Fid berkata...

CY..aku dah lama tak tgk drama hukhuk

umialya09 berkata...

Ntah le, confius.. kan ker maknya terjatuh sendiri..

Mulanya, ingatkan menantu seorang yang baik, rupa-rupanya ada udang disebalik mee.. harta penya pasal, gitu setia jaga suami yg sakit sbb harta semuanya atas nama suami.. macam2 hal...

Sayapn tngok dah hmpr tamat

CY4.0 berkata...

aizura,
itulah.. tp agaknya sbb dia satu2nya saksi kot.. pi tolong polis investigate gamaknya..

Fid,
youtube ada nyah.. haha..

umialya,
saya plak rasa dia mmg setia nak jaga husband dia.. bukan sbb harta..

Queenin Murni berkata...

mak biah?? hassan??

i tot nak cerita pasal cinta balqish tadi.. hhehe!