Cari Something?

Thursday, March 18, 2010

Mimpi Yang Pelik

Ada yang dah baca entry cik iszan yang ini? Jika ya, tentu korang ada baca komen aku kat bawah tu..


2 malam yang lepas, aku mimpi. It was kinda vague though.. Ada perempuan ni, memang tau si dia dah kawen, tapi still menggatal nak jugak dengan laki mak.. ngee.. jumpa aku depan2, bagitau, dia nak kawen dengan laki aku.. apakah?



Kot la dalam mimpi boleh snap gambar dengan kamera then bawak kuar dari mimpi, best ke, atau ngeri? ahAHahAHahahA.. tapi, memang muka perempuan itu tidaklah clear ye puan-puan..




Jadi, apa yang pelik? Ye, yang peliknya, aku tak marah.. aku adalah sangat cool.. in fact, dia nak kawen dengan laki aku, kawen lah..



And I told si dia about it semalam.. walaupun aku bajet aku cool, tapi suara aku tetap le bergetar masa cite pasal benda ni kat si dia.. si dia gelak je.. siap tanya balik, "you pinangkan orang lain untuk I?" Fuh! Soalan, tak agak2 la plak..


Sejujurnya aku seakan tak amik pusing pasal mimpi ni.. tak tau la kenapa.. part ni la yang aku musykil.. hahaha.. sapa tak sayang laki kan? sebab sayang la aku privatekan blog ni.. weeee.. dah start la aku nak melalut ntah ke mana-mana ni.. tapi ntah apa hal.. although, it seemed so real masa dalam mimpi tu.. tapi aku takde rasa marah langsung kat perempuan itu..




Mungkinkah ada sisi dalam diri aku yang dah mati?


13 comments:

NabilaHouse said...

mainan tido tu je :)

aku ada baca kalau kita mimpi, pas tu kita cerita kt org mimpi tu, ianya tk kan jadi kenyataan.. hehehe..

but somehow I dreamt abt my father's death.. n aku tk bgtau sesapa.. pas tu the images seakan deja vu when reality came..

i.s.z.a.n said...

nyah, mak mimpi camni bukan baru tu skali tapi mimpi yg malam tadi ntah kenapa begitu meninggalkan jejak dlm hati aku ngeeeeeee. slalu aku mimpi lepas bangun terus lupa, tetau air mata meleleh2 tapi mimpinya tak ingat. ni aku ingat jalan ceritanya.

ntah nyah, kengkadang aku terfikir, apakah kerana skang aku SAHM mjadikan aku sedikit inferior?

IntanSham said...

ku pun pernah mimpi ngeri gitu nyah.. aku rasa mimpi mcm nih mmg biasa ganggu tido para isteri kot... mimpi aku tu, buat aku teresak2 nanges masa dlm mimpi dan bila aku sedor mmg aku tgh nanges pon.. laki aku pun cuak tengok haku nanges tetibe.. bila aku citer psl mimpi tu, siap aku paksa dia ckp ade pompuan lain ker.. boleh laki haku bantai gelak.. jahat!!! soalnya mimpi pelik psl laki ada pompuan lain mmg sgt sentapppp!!!

eZa said...

ade tak para suami mimpi isteri diorg ade org lain eh? mcm mane lah agaknye reaksi diorang?

mmppphhh... kekdg paranoid bile mimpi2 cenggini...

MS said...

wah stakat rini tak pernah g mimpi menakutkan gitu.

tp ada gakkan sesetengah kes, kejadian akan terjadi betul2 dan kita cam leh recall yg perkara tu kita pernah lihat / (mimpi)sebelum tu.

korang pernah tak cam ni?? aku kerap

itu yg kalau mimpi menakutkan /libatkan org ku cerita sbb org kata if cerita takkan terjadi

cysev3n said...

Nana, never heard of "kalau cerita, tak jadi".

Cik isz, i dont know. You think so?

Cik intan, in my case, aku confuse pehal tak sentap.

Eza, mak pun wonder. Maybe ada, tapi depa too ego to tell?

MAA, deja vu nok. Deja vu.

MS said...

deja vu ee huhuhu terus mak google cari ilmu deja vu

Unknown said...

ngeri saya mimpi camni.. nauzubillah..

Fiza Rahman said...

Memang ngeri klo mimpi mcm nih, mintak di jauhkan.

The Owner said...

Dua tiga kali jugak saya mimpi benda mcm ni..ada sekali sampai nangis..tapi kadang2 saya perasan, bila siang atau dua tiga hari sblm tu dlm fikiran kita fikir yg bukan2, nanti bila tido mimpi pun bukan2 jugak...

selalu doa minta dijauhkan, saya tak kuat nak hadapi benda2 mcm ni...:(

cysev3n said...

mast, fiza & AF,
sama2 la kita berdoa suami kita adalah teman hidup kita saja.. heee..

DNNA said...

Nyah, mak pernah mimpi camtu.

Dengan titisan air mata mak cita kat che abang ai susur galur mimpiku itu ...

Che abang ytcku bole tanya balik kat mak sambil sengih2 mcm kerang busuk - 'Hensem tak abg masa bersanding dlm mimpi tu, yang?? Abg pakai baju kaler apa???'

Memang Kurenggggggggggggggg tawwwwww !!!!!!!

P/s - Ko pernah terserempak dengan konsep the 5 stages of grief tak??

cysev3n said...

Dian, mmg kureng. Bab stages tu, nope. Tell me about it, pls :)