Cari Something?

Thursday, January 11, 2007

#3 is 5cm

Semalam pi jumpa gynae lagi.. monthly check-up.. I felt a lil bit dizzy yesterday.. tp kira OK laa compared to past few weeks.. nak bangun je, gelap mata.. my blood pressure was 100 over 60.. eh, betul ke gaya tulis blood pressure camni? sukati jee kan..

So, #3 is 5cm.. almost lar.. 48.4mm gitu ke apa.. Memula masa nampak figure tu, I was like, aiks, dah 50cm? Yahahaha.. adoi laa hai.. nak buat simple conversion pun hampeh.. 50 cm kalu, sama macam Amir at 38weeks la..

Masa scan tu, nampak laa #3 dok berenang2.. kaki tendang2, whilst tangan dia letak kat tepi telinga macam orang tengah azan..

"How do we know that the baby is not infected by the virus that attack me recently?"
"By looking at the head size, pembesaran dia macam mana.. yada yada yada.."

I dont know whether I should feel relief ke idak.. Plus masa doc bagi explanation, I didnt look at his face.. kot le ada riak muka berubah ke apa.. because my eyes were sOooo attached to the screen.. heee..

Guess what? For the first time, doc bagi gambar scan tu.. All this while, mmg tak terpikir pun nak mintak.. tetiba dapat, rasa thrill pulak.. Macam tak caya pun ada.. Hehehe.. Masa dia bagi tu, ye ke bley amik ni.. Lurus bendul tak mak ni?

After all, the experience is overwhelming.. all this while, kalau kat GP, dah above 12 weeks baru start scan.. tp yg ni, ye la, since I was haunted by chicken pox virus, tu yg awal2 lagi dah scan..

p/s: +- 48hrs to meet Amir again.. insya-ALLAH..


16 comments

No comments: