Cari Something?

Monday, July 30, 2007

Journey to Labor Room (Part I)

Monday, July 23rd.

Aku tak pi keje.. mmg rasa tak larat. The whole Sunday dok layan perut yang rasa tak best. Kitorang suspect sbb aku tibai cempedak goreng + cendol lepas balik checkup masa hari Sabtu. Eeee.. macam nak kena buat kronologi pulak ek.. ok laa.. here goes..

Sabtu, 21/7/2007
Malasnya nak bangun! Ni laa weekend yang aku dok tunggu2.. tak abis2 berharap dapat deliver dalam minggu ni.. ni sume sbb past experience la konon.. Hehe.. Jumpa gynae dalam pkl 2pm+ (kedai dia dah nak tutup pkl 3pm.. selamba je aku datang lambat :P).. baby fine.. in fact, tetiba je dah jadik 3186gm.. aku plak naik mencanak 2kg in two weeks.. melantak sungguh!

"You want me to check? Kalau dah ada bukaan, we can do something.. if you want to.."
"Never mind doc.. let it happen naturally.. saya nak tunggu show dulu or whatsoever.. in fact, my parents are coming this tuesday.. mana tau, time tu dia nak keluar :)"

Gila penuh kalendar gynae aku tu.. on August 4th itself ada sorang lagi share due date dengan aku.. hehehe..

Balik dari klinik, ngengada nak makan cendol.. hubby pi beli.. sekali ternampak plak cempedak.. ngengada lagi.. hehehe.. hubby belikan jugak..

"Nak apa2 lagi yang?"
Aii.. ni macam perli je.. cukup laa tu kot..

Around 6pm, my BIL came.. dia nak pi hiking.. so tumpang tido laa satu malam.. dalam pkl 9pm, mak mentua + pak mentua + sorang lagi BIL datang.. saja jalan2.. nak tengok cucu.. sepanjang bulan 7 ni, mmg kitorang belum ada balik PD lagi.. isk. macam kesian je pulak orang tua yg datang jenguk kita kan..

so, aku makan kaw2 punya laa malam tu.. dengan lauk kenduri berbagai dari PD.. dengan serawa durian lagi.. pergh..

-- to be continued --


6 comments

No comments: