Cari Something?

Friday, November 16, 2007

The Longest 50 Minutes

Semalam, around 6.20pm, balik2 je umah, my bro kata -- Long, letrik takde.

say WHAT?

First time aku rasa gelabah. 1st time blackout dari pkl 11pm sampai ke 5 pagi. 2nd time blackout, kitorang blah cabut lari.. 3rd time ni mmg aku seriau.. what will happen to my EBM stocks? Buatnya blackout macam yg 1st time tu.. tak ke haru?

Benda first yg lalu kat kepala aku -- nak tumpang fridge makcik.. tp hubby dok teropong, dia kata, umah makcik pun blackout..

"Takpe yang.. nanti I beli ais banyak2.."

Alhamdulillah Azri tak meragam walaupun dah start panas.. si Amir tak sudah2 kata --

"api abis ke bu? api abis ke?"

Nak tergelak pun ada.. dia sibuk panas.. suh pasang kipas.. jenuh explain kata letrik takde.. dan2 dapat soalan baru tang tu.. sempat gak diskas dengan bro -- boleh ke letrik abis ek? heeee.. boleh ke korang?

Around 6.50pm, aku pun dah panas.. ke hulu ke hilir macam kucing nak beranak (aku cakap je.. aku tak pernah tengok pun kucing nak beranak camne, ok..) bawak Zeri naik atas, bukak langsir.. kasik cahaya masuk.. baring atas katil.. cool.. coool.. baca mantra ni.. hehe.. Dalam hati dok le baca ayat yg Nabi Yunus a.s terperangkap dalam perut ikan tu.. sesambil tu buat maths -- current stocks divide by berapa yg aku bley kumpul sehari .. pergh.. mmg sah le nak kena overtime..

To cut it short, around 7.11pm, lampu bercahaya balik.. ALHAMDULILLAH..

Serious, that was ONE of the longest 50 minutes in my life.. *shrug* Cukup-cukup laa wei.. jangan la buat camni..


15 comments

No comments: