Cari Something?

Monday, March 17, 2008

Another story

about Amir..

Baca entry kat blog k Ana.. terpukul muka mak ni.. keh keh keh.. Ntah la.. last week, macam yg aku pernah cerita kat topik yg lepas, Amir meraung-raung dalam kereta nak tinggal kat PD.. so, kitorang patah balik berbagai..

Dari hari tu, ntah berapa kali sehari dia call abah dia.. yep, dia tak call aku pun :( In fact, bila aku call dia, camni le gaya conversation dia..

"Amir dah makan?'
"Dah.. abah mana bu?"
"Sapa suap Amir makan?"
"Cu.. abah mana bu?"

B4 mak stress, better mak cepat2 handover handset tu.. boleh?

Anyway, weekend baru ni kitorang balik lagi PD.. Alhamdulillah, dia ikut kitorang.. cumanya, dia ingat, naik keta tu nak pi kedai.. keh keh keh.. sampai kat area tol PD - Seremban, dia tido.. dah sampai pun dia tido lagi.. pagi tadi dia bangun, ala2 "Where am I? Where am I?"

Bila dah sedar betul, dia nangis2 weh.. letih hubby + aku dok kata, atuk + nenek keje.. Cu pun dah sambung sekolah balik berbagai.. Pagi tadi dia nampak sebak la masa tinggal kat umah makcik.. Well, kitorang rasa tu la, perhatian makcik dah terarah kat Zeri.. anak dia Intan plak suka layan Bi (er, Arif, everyone)..

Amir, esok Amir dah besar, balik la sendiri.. amik komuter pi Seremban.. amik bas turun kat PD ke.. turun kat depan kedai tu ke.. turun depan kedai, bley exercise jalan kaki.. susah2 suh pakcik amik.. boleh ek?

La ni aku plak ala2 seriau nak balik PD.. tapinya, la ni kitorang pakai Kancil lama hubby.. Nak jadikan cerita, Wira yg kitorang dok lenjan hari2 tu, dah jejak 150K mileage.. then minyak itam leaking sket.. Last Saturday, hubby buat appointment kat EON Chan Sow Lin.. pkl 8am dah terpacak.. then dia jalan kaki, naik LRT, balik umah.. around 11am+ pi balik.. dah sampai2, org tu ala2 tak buat apa pun, tup2 suh tinggalkan keta seminggu, nak buat overhaul.. Biar betol jang!

Hubby mak tak nak tinggalkan keta.. alasan - org rumah takde keta.. yeah right :P

Bila tanya2 adik aku yg blaja kat Akademi SAGA, dia kata, kalau takde problem besar, tak payah overhaul.. 150K mileage, tukar clutch plate je.. bila aku tanya pasal leaking tu, pergh, ayat dia reply, sepatah haram aku tak paham pasal flywheel oil seal, camshaft, crankshaft.. keh keh keh.. (aku refer balik SMS while I'm typing this, okkay)

So, last2, kitorang tinggal keta kat PD.. FIL nak bawak pi kedai yg biasa pegi tu.. so, kitorang balik KL guna Kancil.. keh keh keh.. rasa macam cute je reramai naik kancil..

Aku dah start melalut ni.. apa pun, we still have to go back la kan.. nak amik keta.. and such.. hopefully Amir ni OK la by then.. kalau tak, letih mak!


12 comments

No comments: