Cari Something?

Wednesday, March 19, 2008

Massage, anyone?

Semalam aku EL.. Babysitter ada hal.. so, mak jadik ala2 chef-de-mission menguruskan anak 3 orang tu.. apa mission aku? tu stay completely sane menjelang petang.. keh keh keh..

After all, sampai tengah hari, depa sume OK betul.. kira aku bley masak berbagai.. Thanks to Amir, he managed to pujuk Zeri bila Zeri perasan aku takde kat depan.. around 12.30, dah siap call hubby suh balik umah, lunch..

"Yang, anak2 well behave hari ni.. kira I bley sangat la berenti keje.." wahhhh.. gitu harapan mak, okkay..

Tapi tu la, belah petang, ya rabbi.. Amir dok mengusik Arif.. Arif menjerit dgn pitching tinggi dia.. bingit telinga mak ni.. main lari-lari, kejar2 keliling sofa bed.. isk.. dengan Zeri yg takmo tido.. pergh, boleh sasau tau.. Zeri tido betul2 nak kasik chance kat aku solat Zohor dgn aman bahagia.. tak lama lepas tu, dia bangun.. suapkan dia bubur nasi + EBM, harus dia sembur2 keluar.. hinssh.. padahal, kalau tengok yak2 dia, OK je aku rasa dia makan bubur dgn makcik.. camno tu? adakah budak 8 bulan juga dah reti meng-evaluate- ketidaksedapan masakan aku, waima bubur kosong sekalipun?

Petang, around 5pm+, hubby balik.. he said something ala2 need my favor berbagai.. aku yg tengah syok layan internet time tu, ala2 tak berapa dengar.. sekali tengok dia bawak baldi ke depan.. rendam kaki dalam air suam.. does it help?

"I jatuh tangga yang.. mis step.."

Umang ai.. bengkak gile kaki dia.. seriau aku tengok.. isk.. terus call makcik.. Alhamdulillah depa ada kat umah.. at first ingatkan hubby nak drive pi umah dia utk berurut.. menjelang lepas maghrib, laki aku dah start mengengsot.. tak dapat jack.. Terus mintak tolong adik aku..

Around 8pm+, selamat la makcik ada kat umah.. tangan aku dok pegang tangan hubby ala2 bagi moral support kat labor room tu.. dia punya grip, pergh, ala2 org tengah layan contraction nak push, boleh? keh keh keh.. exaggerating gile gaban namanya ni..

"Dah masuk angin ni kaki hang ni.."

3 hari nak kena layan urut.. nasib la..

So, malam tadi, tugas mak bertambah la -) instead of b4 ni layan nyusukan Zeri.. bila Arif bangun, mak jugak la kena bancuh susu.. keh keh keh.. ala2 ada overtime gitu.. tapi serius kesian dgn hubby.. solat pun, first time le gamaknya rasa solat duduk atas kerusi.. *shrug* aku serius rasa ala2 kaki aku yg sakit smalam.. tambah2 bila tangan kena genggam kuat gile tu kan..


16 comments

No comments: