Cari Something?

Tuesday, April 08, 2008

3 hari yang letih

It've been almost 3 years ago kitorang cuti-cuti @ Langkawi. Thats the beauty of having a blog, aye? Aku pun dok baca balik entry lelama.. tengok muka Amir time 8months plus.. (er, time tu aku tengah preggykan si Arif..) la ni Azri pulak yg 8 bulan.. but, no.. i'm not pregnant.

Kesahnya, Amir bising2 nak naik kapal terbang.. You know, time balik PD mesti nampak kapal terbang dok melintas kat udara.. keh keh keh.. so, tak tau nak pi mana.. kitorang terjah Langkawi..

Pagi 2/4 tu, around 10am-ish.. teksi mai depan umah.. Bising le mamat tu..

"Kenapa kita naik keta lain? Kenapa keta abah tinggal?" and so much more!

Bila dah naik plane, masa nak tunggu take off tu.. dia bising lagi..

"Dah naik ke bu? Abah, dah naik ke?" And imagine la dia tanya ayat tu ulang2.. boarding time tu around 30mins b4 berlepas.. so, layan je laaa.. keh keh keh.. sampai time kapal tu terbang, Amir punya la excited.. nampak la mata bersinar2.. Arif? dok sibuk nak tanggalkan safety belt.. bersungguh2 tapi sayang anakku, kau tidak berjaya nampaknya..

Masa nak naik tu, the AirAsia dok terlanggar awan, so ada la gegar2 kan.. Tengok Amir diam je.. Tup2 dia bersora..

"Amir tak nak naik kapal terbang dah.. Pening kepala Amir.."

Baru tau.. haaa.. amik ko.. aku pun sebenarnya.. mmg dia banyak inherit trait aku le gamaknya.. keh keh keh.. later mmg dia banyak diam la.. rupa nak tido pun ada.. risau je aku kot2 dia nak muntah.. siap standby beg muntah tu siap2.. heeee..

Azri? ok je.. terlonjak2 macam paham sangat yg dia tu tengah nak pi berjalan..

Actually tak pi mana2 sangat pun.. cuaca OK.. panas pulau laa.. of course panas lain macam.. belah petang hujan.. lebat le sangat.. then, sbb kitorang ni "bijak" tak bawak stroller, so, lenguh2 le bahu mak ni dukung Azri.. seswai sangat sampai aku buat azam baru takmo pi memana selagi Zeri belum reti jalan.. kelas tak?

1st nite jalan Pekan Kuah, MIL dah selamat buat pre-shopping.. aku perati2 harga je dulu.. 2nd day pagi dok merayau cari air gamat yg makcik pesan.. selamat jugakk la beli bam Serai Wangi.. cam best je balm ni.. (based on hubby's comment).. petang melahu layan Astro kat apartment.. malam, jalan lagi.. tp kali ni aku beli 9pcs CorningWare tu.. hajat hati nak blasah yg ada 5 saiz tu.. tp yg mediumnya takde stok.. tu pun lepas sibuk consult dgn hubby.. bak kata dia, kalau nak pi Langkawi lagi, ntah2 3-4 tahun lagi.. so, mak pun TERpaksa la beli.. keh keh keh..

3rd day - pusing2 Langkawi kasik habis minyak.. boleh? then terus shoot pi airport + balik.. oh ye, in case ada org yg nak pi Langkawi, kitorang amik Vios, RM80 sehari.. memula hubby nak terjah Nissan Sentra, tp time kitorang sampai tu, depa kata lambat lagi baru bley dapat.. dah le panas berdentang, so layan jgk la Vios tu..

Gitu le adanya cerita 3 hari 2 malam yg telah saya summarizekan dalam ntah berapa-patah-perkataan..

12 comments

No comments: