Cari Something?

Tuesday, April 29, 2008

Free classes, anyone?

Kesahnya, a few weeks back, aku ada dapat email. Tanya whether aku ada offer service utk buat installation utk satu jenis CMS ni.. aku kata la ada.. Tup2 dia kata

"just buat satu supaya senang saya nak buat untuk customer saya yang lain"

Wah? ayat dia tu as if nak suh aku buat for free tau.. aku bukan la nak berkira kan.. tp dah namanya service, shouldnt it involve some money?

Yg tak tahan tu, dia kata dah biasa guna la apa la.. takkan install plak kantoi? kalau install dah kantoi, camne plak nak guna.. keh keh keh.. dipendekkan cerita, aku layan je la sket2.. bila aku cite kat hubby, dia kata mamat ni budak lagi ni.. matured ppl wont do that kind of act..

Aku pun buat senyap je.. ye la, aku pun keje.. dia nak blajar free.. tak dapek la jang! benda time consuming.. the thing is, he has a business ok.. Why dont spend some $$ utk blaja kat kelas2 kat luar sana..

Nak jadikan cerita, semalam dia Gtalk aku lagi.. ada problem.. nak mintak tolong.. 3 hari 3 malam buat, tp tak settle ke apa.. kesahnya dia guna version lain daripada yg aku biasa guna.. once aku dah settlekan problem dia.. saja la aku cakap..

"caj RM10, boleh? hehehe"

dia jawab apa tau?

"ERM, TAKPERLAH. TERIMA KASIH"

aku cut paste ni.. lepas tu dia terus offline.. sabar je la aku dgn manusia sorang ni.. takde ke mana pun dgn RM10 tu laa.. bukannya aku mintak serius pun.. tp tak lama lepas tu, dia online balik.. mintak no akaun Maybank aku.. gamaknya sbb dia tengok portal dia dah OK..

tp aku tak bagi.. apapun sempat jugak la aku bagi khutbah.. kat dia..

"please turn off you caps.. its equal to shouting.. and punching my eyes badly"

just one thing la, bila aku cite scenario ni kat hubby.. dia kata

"kalau sayang i tak nak duit tu, bagi la no akaun charity.."

Argh! Apasal le aku punya fikiran tak terjangkau sampai ke situ! Tapi tu la, mostly charity banyak jadik persatuan, depa tak boleh accept duit via M2U.. kena bikin thru CDM jugak adanya.. So, next time harus lah aku memberikan no akaunku juga utk diberikan kepada org yg lebih memerlukan gitu.. keh keh keh.. Ingat tu!

14 comments

No comments: