Cari Something?

Friday, June 13, 2008

Mata masuk pasir

Lama jugak aku tak tulis pape kat blog.. Blog hopping pun dah beberapa hari tinggal.. Kesahnya, Rabu lepas, blackout satu Bdr Tasik Selatan ni.. Shell yg selalu meriah tu pun ala2 macam kena langgar geroda je.. hehe..

Bila dah OK, modem ofis plak buat hal.. ada la yg kantoi masa blackout.. so, 2 hari solid OK takde internet.. sebijik macam duduk dalam gua je aku rasa.. news satu apa pun tak tau.. government staff dapat gaji 2X sebulan pun aku baru tau.. heeeee..

Mata aku ni macam masuk pasir sebenarnya.. Malam tadi, hubby kena keluar kejap.. si Arif mengamuk tak dapat ikut.. aku pun pujuk la.. suh dok atas pangku.. cara aku pujuk dia? mintak tolong jari halus dia tu tunjukkan ayat Yasin yg aku tengah baca.. hehehe..

Sekali, si kecik Zeri datang mengendeng.. pegang2 peha.. (aku tengah bersila sambil pangku Arif).. nak nyusu la tu.. berhenti kejap..

"Dik, ke depan sket bley? Adik Zeri nak susu.."
"TAK NAK!" sambil jari dia dok tunjuk2 ayat Yasin tu.. tp ntah ke mana2..
"Boleh la.."
"TAK NAK!"

Aii.. sudahnya, aku lunjurkan kaki, tolak dia ke depan sket.. amik Zeri, pangku.. susukan.. then sambung baca Yasin.. amik ko.. tak ke 3 keje dalam 1 masa tu? hehe..

Eh, sebab apa mata masuk pasir? Sebab, Zeri macam syahdu berbagai gamaknya tengok aku pangku abang dia.. padahal dia tu aku dok letakkan kat tepi.. so, malam tadi.. dia merajuk, nangis.. sedu2.. isk.. tepuk2, tido.. berhenti tepuk, nangis.. dodoi2 tido.. sudahnya pagi tadi, bengkak mata dia nyah! Pkl 1.45pagi pun aku dok berdodoi sakan.. Aku pun tak sure sebenarnya pukul bpa dia stop nangis.. tp tido mmg la beralaskan lengan..

P/S: Setelah melalui beberapa interval, aku berjaya abiskan Ayat-Ayat Chenta.. sapa yg belum ada lagi dalam koleksi buku2 korang, belilah korang.. korang takkan menyesal.. takkan menyesal..

P/S2 : Aku dalam seriau.. seriau yaamatz! Er, seriau abort.. seriau abort.. heeee..


17 comments

No comments: