Cari Something?

Tuesday, June 17, 2008

Mendung

Semalam besday hubby.. kita dah tak sebaya ye yang.. hehe..

Last week, cadangnya kitorang nak lunch date sama2.. tp kuasa ALLAH mengatasi segala-galanya..

last Friday, masa amik budak2 kat umah makcik, makcik kata Zeri demam.. tp masa kitorang amik tu, badan dia dedar je..

Sabtu pagi, pi la klinik yg kitorang biasa pi.. sekali doc tak sampai lagi.. i cant wait.. so pi klinik lain.. lama jugak tunggunya.. badan Zeri mmg panas.. tp bila masuk jumpa doc, 3 kali dia amik temperature, manjang kata tak demam.. heee.. tp dia bagi ubat jugak la - demam, batuk + selsema..

The whole Sat & Sunday.. Zeri macam biasa, aktif je.. tp pkl 3pagi Isnin, badan dia panas balik.. aku lap2 dgn kain pun dia ngamuk2.. sampai 4am+..

Dalam pkl 11am+ dia panas balik.. ai.. risaunya mak.. dah nak setahun ni, ni 2nd time dia tak sehat.. tp kali ni aku rasa lama la.. so, kitorang decide bawak jumpa paed kat PCMC..

sekali jumpa paed masa aku deliver Amir daa.. kah kah kah.. aku cite lagi sekali kronologi.. doc kata, ni viral fever.. aku angguk je la..

Bukan denggi?
No.. denggi panas dgn tinggi.. takde batuk, takde selsema.. Baby you hangat saja.. suhu dia 37.2, 37.4.. kalau dah lebih 37.5 baru bagi ubat, ok?

malam tadi, ada 3 kali kot aku amik suhu, 38 ok.. heee.. sudahnya hari ni mak EL.. tho hubby ada kat umah, tapi aku rasa macam tak best plak.. tambah2 dia tak sehat ni, aku rasa its best for me to give him direct feed all the time..

oh ye, mmg ada la cakap2 yg Fid pernah mention -- anak breastfeed pun sakit? kata antibody kuat.. wah, boleh imagine tak kalau anak aku tak breastfeed? ntah2 lagi teruk sakitnya..

11 comments

No comments: