Cari Something?

Monday, July 21, 2008

Kisah Delivery

Pagi tadi, masa aku tengah mengambil napas lepas buat marathon dari LRT ke ofis ni, dapat la call dari 037960XXXX..

Orang itu: Cik {nama aku} ke ni? // macam biasa, seksa org ni nak menyebut nama mak..
Aku: Ye saya..
Orang itu: Saya dari {aku_tak_berapa_dengar}.. Ada kat umah tak?

Huh?

Aku: Saya keje ni..
Orang itu: Abis, sapa yang ada kat umah?
Aku: Takde sapa hari ni.. // pasal hubby mak ada keje kat luar le ni..
Orang itu: Ofis kat mana?
Aku: kat Jalan Sultan Ismail..
Orang itu: Jauh tu... kat KL!
Aku: Memang la..
Orang itu: Malam ada?

Huh?

Aku: Lepas pukul 9 ada la.. mmg ada buat delivery malam ke?
Orang itu: Saya pun duduk kat BTS tu..

Later baru aku dapat digest, benda yg aku tak berapa dengar tadi, adalah mphonline.. sbb dia ada sebut buku** la apa la.. Actually banyak lagi dia dok tanya.. maklum le, the call lasted almost 2 minutes..

Tapi ganas sungguh le service delivery depa ek.. sampai ke malam tu...

**Mak beli Ketika Cinta Bertasbih Part II dgn satu lagi buku Kang Abik yg ada Cleopatra tu..


15 comments

No comments: