Cari Something?

Tuesday, September 09, 2008

9 Ramadhan

Dah masuk hari ke-9 kita berpuasa ye kawan2.. cepat je masa berlalu.. karang tup2 dah 2009.. tup2 aku dah beranak anak no 4.. kah kah kah.. jauh la melalut ni..

I'm surrounded with 3 preggy women kat office ni.. tambah2 masa satu hari tu, perform solat Zohor dengan diorang, sedap je memasing melepaskan aura.. jangan la wei.. bagi la chance Zeri manja2 nyusu at least 2 tahun.. aku pun nak rest lama sket.. agak2 2010 ke, 2011 ke.. ngeh ngeh ngeh..

Sepanjang bulan puasa ni, mmg tough la pada aku.. tambah2 nak mencukupkan bilangan oz yg Zeri consume hari-hari.. minggu lepas dah terbabas dah turunkan stock.. cumanya kalau aku terpaksa turunkan stok hari-hari, insya-ALLAH masih cukup sampai nak raya nanti.. by that time, ada lagi dalam 5-6 X 4oz.. kena keje lebih sket la time bulan syawal onwards.. nak memenuhkan balik freezer..

ingat tu kawan2, time susu meriah, buat stok banyak-banyak.. jangan macam mak ni.. hari tu sambil lewa je.. aku pump takat cukup kuota je.. hinsh.. dah la kita tak boleh turn back time.. ingat tu.. sbbnya tak selama-lamanya kalau hari ni baby kita amik 2 botol, esok2 dia tak minum 3 botol ke, 4 botol ke.. kalau dia minum 4 botol sekarang, pump banyak tu, DAN lebih (kalau boleh).. esok2 kalau dia minum kurang sekalipun, pump banyak tu jugak..

ni la kesilapan yg aku sedang cuba tebus.. uhuks.. sbbnya b4 Zeri turned 1, dia minum 8oz je.. tup2 la ni meningkat 11-12oz.. nganga tak nganga tu? kah kah kah.. anyways, dalam bulan posa ni dia ada macam yoyo sket.. kejap 8oz.. kejap abis licin 3 botol.. jarak masa nak tunggu dia 18months pun sayup je aku tengok..

Zeri being er, 13months+, dah makin melekat.. tengok aku pakai telekung nangis.. kita solat dia meraung.. pi mandi pun meraung.. nangis sampai tersedu-sedu.. speaking wise, mmg takde.. except "EEMMMAKK".. most of the time if he wants something, dia akan tunjuk..

sekarang ni dalam usaha mengasah skil untuk membuka peti sejuk.. jalan wise? sudah laju.. faveret dia panjat tangga nak pi dapur.. mak tak sabar nak tengok dia dalam baju melayu ini tahun!!!!

2 tahun lepas gini la kaedahnya mak aku pangku cucu2nya.. tahun ni camne? ngeh ngeh ngeh

.. gambar atas, tambah yang ni sekali..

eh, ok la.. pi pump..


29 comments

No comments: