Cari Something?

Friday, September 05, 2008

Kerepek Pagoda utk Raya

Yg sebenarnya, aku menjual ni on behalf of adikku sendiri.. yg mana kerepek ini dibuat oleh mak mentuanya di Gelang Patah, Johor.. aku belum sampai tahap bley menjual benda2 yg aku masak sendiri.. uhuks..

Rasanya? ada rasa pedas2.. kalau belek kerepek tu, nampak la bijan + cili keringnya.. Hubby & Amir laju je makan malam tadi.. pagi tadi check, dah tinggal separuh.. kah kah kah..

Berikut adalah keterangan yg diberikan adik perempuan saya (sorry ye kalau ayat aku skema.. baru lepas reply email pada seorang pegawai kerajaan daaa..)

Kerepek pagoda yang enak dan lazat. Sedia dihidangkan di waktu senggang dan di pagi raya.

Resipi tradisional yang pasti sekali makan hendak lagi... Dibuat secara "home made". :)


Antara bahan-bahannya ialah: Tepung, Udang, Daun Kari, Telur, Cili Kering, Minyak masak, Bijan. Tiada bahan pengawet atau bahan perasa.


Harga? RM12 / 400gm..


Okie dokie


7 comments

1 comment:

CiKaYu said...

CY
pagoda?? favorite ku...cmaner mau ode??