Cari Something?

Tuesday, September 16, 2008

Makan sampai pengsan

Sudah 16 Ramadhan.. Alhamdulillah.. so far, so good..

Esok Nuzul Quran kan.. kami rakyat KL ni tidak lah bercuti.. ni yg rasa nak jadik rakyat Selangor ni.. dah la first 20m3 air dapat FREE.. speaking about bill ni, tak tau la kenapa bil air aku makin mencanak-canak naiknya.. tariff dah naik ek? setahu aku tariff letrik je yg naik.. smalam tengok bil, mmg mengucap OK.. rasanya guna banyak tang tu jugak.. hubby aku pun bukannya jenis yg basuh keta sangat :P

Last week, gedik2 menimbang berat.. surprisingly, mak dah turun 2 kilo.. ala, 2 kilo.. apalah sangat.. pagi raya makan nasik impit + kuah kacang, tebabom naik 3kg.. kah kah kah.. memandangkan ibu dah gedik2, anak2 pun sama la..

Amir dah 18kg.. Arif 14kg.. Zeri? 9kg+.. abah diorang, kita tak payah la sebut ye.. tp dia mmg nampak dah kurus la.. ekhem.. (adakah ini ayat bodek?)

Raya lagi 2 minggu kan? so far, aku masih tak percaya yg aku telah belanja sejumlah RM ke arah biskut raya, kek lapis raya, baulu gulung raya, dan insya-ALLAH, cupcakes raya.. nak order brownies raya dah tak dapat.. uhuks.. tu la, sapa suh buat keje last minute! padan muka! padan muka!

ni hubby suh cari batang buruk raya plak.. aku dah order.. tak tau la bila boleh dapatnya..

to be frank, ini lah kali pertama aku beli banyak sungguh makanan2 utk raya.. dan menengokkan list2 itu, tak mustahil kami akan menambah berat badan raya hingga 5kg.. ngeh ngeh ngeh..


19 comments

No comments: