Cari Something?

Monday, November 17, 2008

F1 Driver Wannabe

Last week, we went back to PD.. Lepas Asar, dan2 my other half ajak pi jalan2.. mak pun gedik la kan.. sementelah PD pun tak berapa panas..

Alih-alih, sampai kat area Jeti PD (kawasan org bley pi Dumai hari2 @ 9am), my other half kata

"Nak try bawak keta tak yang?"

Uhuks.. deep down mmg la teringin kan.. tengok org lain drive, macam senang je.. aku plak, sampai bila nak depend pada dia.. kot member outstation macam sekarang ni, sapa yg lemau? aku jugak..

Aku angguk.. so kami bertukar tempat..

"Takpe ke ni yang? Anak2 sume ada dalam keta.."

"Takpe.. bagi motivation.. paling tidak pun masuk laut je.."

BOLEH?

"Abah, kenapa ibu bawak keta? Ibu pandai ke?"

Boleh tak anak mak sound macam tu? Amir la ni..

Anyways, setelah letih ya amatz mengingat teori, tekan clutch, masuk gear, tekan minyak sket + lepas clutch berbagai, aku sort of berjaya la bawak keta di area tanah lapang tu..


"Masuk gear 2 la pulak yang.."


Mak aih, aku pun masuk la gear 2.. rasa laju semacam.. tu pun dah seriau.. apatah lagi gear 5? Kalau bawak highway gear 2, confirm aku kena hi beam memanjang.. kah kah kah..

Sudahnya, jangka masa tu aku rasa sangat la lama.. padahal 10 minit je kot :P

My other half pun dah tak larat tengok mak terkial-kial kaedahnya.. so, his verdict was -

takpela, i belikan you keta auto la nanti..

To be frank, dah 6 tahun aku tak bawak keta.. last, aku baru pass lesen + drive Kancil ke KLIA utk fetch my other half.. tu pun ada co-driver kat sebelah yg sudi menengok sign board sepanjang jalan.. Thanks J.. I bet we cherished that moment very much.. kah kah kah..

Somehow, I have this kind of fear -- takut langgar orang.. you know, some kind of situation where by you SHOULD hit the brake instead of accelerating..

"I can drive.. I can drive.."

I wish this mantra can work overnight! Lesen pun nak mati Jun 2010.. ngeh ngeh ngeh.. asik renew je.. gunanya tak.. hinsh!

Nota kaki: Penulis adalah pemain DOS game F1 yg sangat hebat pada tahun 96-97.. Akan tetapi, beliau hanya berani bawak setakat gear 2 sahaja dalam dunia realiti :P


24 comments

1 comment:

JuJuEE said...

kita mmg bawak keta since last 10 years. pagi dpt lesen, ptg tu dah kena bertugas anta mak ayah gi keje.

pastu time duk UTM pun ulang alik blk kampung bwk keta, lebih dr F1 dah jadinye keh keh keh