Cari Something?

Thursday, November 06, 2008

Nuffnang, ooo Nuffnang

Mak kenal Adsense lebih lama dari Nuffnang.. tapi, thanks to my blog content, Adsense aku jarang-jarang sangat keluar apa yg sepatutnya kat blog aku ni.. paling tidak, blog Ms Lola (sekadar contoh) ada jugak kata cari MP3 ke, MP4 ke.. kah kah kah.. aku punya dok la kat iklan layanan masyarakat oleh Google tak sudah2.. apakah?

Tapi hari ni, tak tau apahal, aku gedik2 pi menengok Nuffnang ku ittew.. baru la perasan ada 2 benda.. Buffered Earnings + Metered Earnings.. boleh tak mak gedik bukak handset, cari Calculator dok mengira? as if earnings aku dah bley dapat cash out.. kah kah kah.. sapa tak nak duit free2 turun dari langit kann...

anyways, utk kawan2 yg tak tau lagi, Buffered Earnings ni mengikut kata Nuffnang dalam FAQ nya,

The earnings for your mCPM campaign will be held in Buffered Earnings while the campaign is running till your blog finish serving the number of uniques the advertisers bought from your blog. Once your blog finish serving the number of uniques, the earnings will be credited to your Current Earnings.

so many jargons, CPC (cost per click) and CPM (cost per impression).. aku mmg tak berapa paham.. boleh? kah kah kah.. tp silalah baca FAQnya..

btw, mak ada dapat email, kalau takde aral, mereka akan advertise Super Kacip Fatimah kat blog ni hujung bulan November nanti.. klik jangan tak klik..

Jadinya, pada kawan2 yg belum ada acct kat Nuffnang, adakan lah.. anda pasti tidak menyesal..

Sekian, informasi dari saya yg bukan lah jurucakap Nuffnang..


17 comments

No comments: