Cari Something?

Thursday, May 28, 2009

How Long Does It Take To Receive Your Nuffnang Check?

Terlebih dahulu, saya bukanlah penerima cek Nuffnang yang berjaya.. ha ha ha.. tapi masa first time cash out dulu, mmg ada sedikit confuse apasal lambat sangat dapat.. sebulan+ tunggu, tak sampai2.. biar betul.. adakah sudah kena tipu? kesahnya,

Utk Glitterati members, ada 30days buffer lepas kita cashout cek.. 30 hari daripada bulan yg kita cash out, bukan dari HARI kita cash out.. bak kata depa dalam tulisan kecik yaamatz kat bawah sekali dalam Tab Eearnings tu.. 

Please also allow about 30 days from the end of the month for your payment to be processed and sent.

Means, kalau kita cash out cek bulan 5, buffer sepanjang bulan 6, bulan 7 baru kita bley terima..

Untuk non-glitterati, cash out bulan 5, buffer sepanjang bulan 6 dan 7 (pasal 60 days), bulan 8 la baru dapat kaedahnya..

My first time dulu, saya cash out 6hb.. gile tak sabar.. ye lah, 1st time dapat cash out.. kah kah kah.. and I was like, 30 hari lepas 6hb, dalam next month tu la dapat.. sebenarnya bukan ye.. cash out 6hb, dia akan accumulate sume orang yg cash out bulan tu, + buffer 30 hari.. then baru dapat.. MORAL? tunggu la sampai hujung bulan baru cash out.. OK? OK.. part ni saya pun tak follow la sangat.. pasal ye lah, ketidaksabaran tu kadang2 menyebabkan jari jemari cepat je klik link cash out :P 

Untuk yg dah berjaya cash out, selamat menunggu.. insya-ALLAH, setakat ni, mmg dapat je paymentnya.. tak kesah la sesikit mana atau sebanyak mana.. takde sapa nak bagi FREE at least RM50, right?


9 comments:

~Umi.Sufira~ said...

Cik Yanlah salah sorang sumber inspirasi saya untuk mengumpul wang ganjaran..harharhar....tak sabar nak cuba cash kan check...tapi ntah bilalah gamaknya..kahkahkah..;P

FAM said...

lama lg sy nak klik kekunci cash out tu. dan lama jgk lg nk tgu cheque tu pulak yek..

kaezrin said...

saya first time cash in tuh gila x sbr dpt sbb i never bother to check my nanang sekali..opss.s..boleh tahan...tp xdelah beribu2...

Nanak said...

oh, sungguh jeaolusnya saya...

Mommy Harith Hannah said...

Mmg sumber inspirasi nanang, CY nie. heheh.

Dan, eventho collection nanang saya tdk laa sbyk mana, tp, bagus ader infosharing nie. Confirm saya pon terlepas pandang statement yg seciput tue.

cysev3n said...

Umi Sufira,
it took me 8 months to cash out my 1st check.. sket2, lama jadik bukit.. :)

MD,
selang sebulan sajalah kiranya.. i bet most of friends here glitterati, right?

cik elin,
tak ribu2, ratus2 laa kan? kan? kekeke..

Nanak,
your time will come :) asal letak placement ads betul + OK, later dia akan buat keje sendiri..

cik Marisa,
weee! eh, kau dah letak belum video?

cik arnie,
share apa yg saya tahu aje.. lagi best kalau bley cash out tiap2 bulan kan? ha ha ha..

MN said...

aku baru tau taktik itu. tapi takpe..aku penyabar orangnya :P

p-na mama oja said...

glitterati tu apekah??

sy nie buta IT.. sy pun jauh lg perjalanan nk leh cash out tuh...

cysev3n said...

MN,
aku tau kau mmg penyabar orangnya..

cik P-na,
status membership.. ada je kat account tu.. biasa kalau takde letak advert dari South East Asia, confirm Glitterati..