Cari Something?

Rabu, Jun 03, 2009

Kisah Lapar & Muka Peragut?

Hari ni hari kedua saya berjaya menjamah nasik ketika lunch.. Ya, saya sudah agak lama tak makan nasik pada waktu tengah hari lantaran ketiadaan selera.. sudahnya kelaparan bagai nak rak bila menjelang petang..

Apapun, walaupun semalam saya telah berjaya menelan sejumlah karbohidrat dan er, (dalam ayam ada apa haaa?) karbo jugak kah?, saya masih juga lapar.. ha ha ha.. sudahnya, ketika dalam perjalanan pulang, tatkala sedang berjalan menuju ke stesen monorel Bukit Nanas, saya ternampak/terpandang/terlihat monorel yg menuju ke Hang Tuah telah pun tiba di stesen tersebut.. TAPI, saya masih di bawah..

Mmg tak sempat la nak kejar kan? Jadi saya pun terus melencong ke 7-Eleven yg selari dengan jalan yg saya pilih (apa kes ayat weng petang2 ni?)

Sambar roti Sweetie Coklat 1.. masuk dalam backpack.. bertahan, bertahannnnnn.. mmg berjaya bertahan (ni sbb ada signboard kata takley makan kat stesen)..



Saya akhirnya kalah ketika menunggu suami saya menjemput di tangga LRT.. daripada 6 bun, saya bedal 4.. apakah moralnya di situ?



Nota kaki: Untuk kawan2 yg pernah jumpa dengan saya, saya ni ada rupa macam er, peragut ke? semalam, dalam kemengahan saya berjalan, dengan handbag, payung, backpack berbagai, seorang perempuan di depan saya, menoleh ke belakang (ke arah saya la.. sapa lagi..) sambil mengepit bag tangannya dengan kuat..

2nd time, dia sanggup jalan slow.. saya pun melepasi beliau.. tapi bila tiba di tangga, saya kalah di situ.. lantas, beliau berjalan mendahului saya semula.. sekali lagi, beliau menoleh ke belakang..

LAST sekali, masa dah abis turun tangga jejantas, dia pandang lagi ke belakang.. heeeeeee.. adakah rupa saya seperti itu kawan-kawan? ADAKAH? cik adik, ketahuilah, saya ni ibu mengandung.. berjalan pun dah letih, apatah lagi kot nak berlari lepas saya cekau  handbag awak tu.. heeeeee..


Nota kaki 2: Nampaknya nota kaki di atas adalah nota kaki terpanjang dalam sejarah nota-nota kaki saya yg lepas.





21 ulasan:

noor asyikin berkata...

yan, muka ko teramat la baik ok. sian kat ko. next time kalu tjumpa ko ckp "apa tgk2? nak kena hempuk?"

Zety Zin berkata...

dalam ayam ada protein ;)

err... agak kompius tentang perangai perempuan itu. macamana ler nak meragut sambil membawa backpack, handbag, payung dan segala benda? dia ingat itu hasil ragutan kah?

mungkin juga patut kena hempuk dengan payung yang CY bawak tu. hihi.

jua berkata...

meh i tgk muka u cy then i bgtau guana rupanya. hehehhe

kaezrin berkata...

cx pernah jumpa CY tapi apahal nak pandan2 slack kat oerg kan...

mamaDhea berkata...

CY3.5,
sya rasa dia simpati tu.. nak tolong ke idak.. tu yg dok toleh byk2 kali.. hehe

MommyDania berkata...

meh i tgk u CY. ke dia pandang sbb terasa dia kenal CY. sy ketawa sorg2 dpn pc tatkala (ikut script) baca nota kaki 2 tu. kah kah kah

Ms Lola berkata...

KAu terasa je kot, nyah...

CY3.5 berkata...

Kin,
tah la wei.. sampai hari ni aku tertanya-tanya.. kah kah kah.. nak cakap pun mengah, lagi nak sergah :P

ZZ,
terima kasih.. saya ingatkan ikan je yg ada protein :P payung tu, pi tahan kat kaki dia biar jatuh tangga.. ha ha ha.. kejam plak bunyinya..

Jua,
ala.. i ayu biasa2 je :P

kaezrin,
kot ada ramai kat belakang, mungkin la tak terasa sangat kannn.. tp kami berdua je.. hinsh..

Sya,
takde maknanya.. kekeke..

MD,
i dont think so.. rasa kenal, tegur la.. ni time kita kat belakang, baru nak toleh2.. cepuk karang..

MN berkata...

jawapan pertama,
dalam ayam ada protein

jawapan kedua,
muka hang takde nye rupa peragut! apa kes orang tu nak toleh2 gitu? erm, ke dia juling nyah?

Sayang.Ibu berkata...

hahahaa.. semua org skang dlm langkah berjaga2 CY ooiiii..tp ngan muka hang tu, mak pon x tau pesal minah tu saspek...kahkahkahh... aku rasa,dlm beg dia ada 18 juta kotttt...;p BTW.. ayam, sumber protein yer..bukan karbo..:)

::Umi Sufira:: berkata...

Cik Yan tiada langsung muka peragut...dia bawak duit banyak kot tu dia terasa sendiri;P

BTW, saya suka amat roti sweetie coklat tuh..tapi kat Johor macam takde..dah puas saya carik!

CY3.5 berkata...

Ms L,
maunya aku tak terasa.. 3 kali nyah.. kot sekali je, ampun lagi..

MN,
juling tak sampai kena toleh dak? heeee.. thanks for answering #1 :)

cik Intan,
gamaknya la.. dia baru kuar duit riban2 kaedahnya ye? tp yg pelik time ada lelaki pintas mak, takde plak dia toleh2.. hua hua hua.. mekasey jugak jawabkan Q #1.. hihi..

US,
try carik kat 7-e.. lately banyak kedai dah takde.. apa kes ntah.. eeei, petang ni rasa nak beli lagi.. kembang la mak macam roti setaman :P

Nur berkata...

ntah2 dia peminat tegar blog cik yan kot?nk tego tp malu!hehehehe...

Nanak berkata...

heheee

Ummu Auni Afif berkata...

hihihi, kelakar lah cerita ni..hihihi. prrgnant lady muka macam peragut ker? :P

knv berkata...

kahkahkahkahkah!

baru selesai khatam entry nih!

lawak la yan!

CY3.5 berkata...

cik Nur,
muskil jugak kat mana dia kenal muka mak yg manjang anonymous ni.. kekeke..

Nanak,
gelak ekkk..

Ummu Auni Afif,
tak tau la kat dia.. ha ha ha..

k Ana,
sampai hari ni terkenang-kenang.. menusuk emosi sungguh la..

chilun @ cik pau @ bibimie berkata...

ntah2 dia yang si peragut...

ohh.. beg budak ini ler yang aku ragut aritu. baik aku kepit kuat2 takut dia mintak balik beg dia...

:)

Marisa berkata...

agak2 la kan.. dia tgk2 muka cik yan.. eh.. mcm muka kawan dia.. tgk lagi.. ish.. nak tegur ke tak? nak tegur ke tak? eh.. tgk lagi.... tgk lagi....

:: vErde+hAzizi :: berkata...

hmmmm tak penah meet u in person so tak sure...but from ur writing definitely u r not!
that girl je yg kiasu kot! hahahhaa

CY3.5 berkata...

cik Pau,
idak le sampai gitu.. keke.. i just curious why she was sooooo curious..

cik Marisa,
laaaa.. tegur je.. saya tak makan orang.. hua hua hua..

Verde,
alah Verde.. ada tak sure plak.. kekeke.. yep, that girl sangat kiasu.. heee..