Cari Something?

Isnin, Jun 22, 2009

Menguji Skill Dalam Kegelapan

Agak2 korang skill apa yg bley kita uji dalam gelap-gelap? ahAHAHaHAAHAha..










CY3.5 ni dah tak betul agaknya.. asik ntah ke mana-mana je posting dia nowdays :P










Alkisah, malam tadi, sesampai je kat rumah.. dah pkl 11.10pm.. sempat la layan saki baki SmallVille tu.. sempat jugak la tengok Kristen Kreuk yg cantek vadevas itu.. ya ALLAH, serius cantik minah nii..


Cantek kan? kan?
Pic taken from here.

Then, masukkan Zeri dalam buai.. ya tuan-tuan dan puan-puan.. usia dah nak masuk 23 bulan ni, makin menjadi-jadi plak dia nak tido dalam buai.. kain buaian tu mmg ngam2 je dengan kepanjangan/ketinggian dia la ni.. layan je la ye nak.. so, buai2 kan la dia.. dalam 11.30pm dia lelap.. saya pun nak start projek la ni..














Takde projek apa pun.. lipat baju saja.. menimbun-nimbun.. ye la, stok anak bujang 3 orang la katakan..

Tengah sedap2 melipat, tup2 bergelap! What the? Sabar je laaaaaaaaaa mak ni.. Nasib dah takde EBM yg perlu nak dirisaukan.. kalau tak, ada yg meroyan malam2 buta tu nak pi mencari ais ka, apa ka..


Sementelah mata masih belum mau lelap, saya meneruskan kerja-kerja melipat baju/seluar anak-anak dalam kegelapan.. Raba-raba nak tau baju ni terbalik ke idak.. label suar kat mana, label baju kat mana.. dengan harapan bley lipat dengan betul la apa la.. tau2, 12.28am baru sudah.. ha ha ha.. mmg slow tahap gaban! Menguji skill lipatan kain dalam gelap le katakan :P



Yg pasti, saya tak sedar pukul berapa elektrik ada semula.. Cuma alhamdulillah sangat-sangat Zeri tak meragam masa kepanasan takde kipas / air cond! Berkat practise menguji tahap kepanasan kat PD agaknya.. heeee..



14 ulasan:

MN berkata...

ya rabbi!!!! gigih ko melipat kain dalam gelap?

Zety Zin berkata...

rajin sungguh!

CY3.5 berkata...

MN,
pasal aku takley tido da.. dah la panas.. baik buat aktiviti :P

ZZ,
terpaksa pun ye.. kot tak, mak yg stress tengok baju timbun2 esok pagi..

Zuhaini berkata...

eheheh... bagusnya.. ini lah isteri mithali! :) amin..

**x dapat bayangkan zeri dalam buaian.. haha.. :)

mamaDhea berkata...

ntahnya CY.. mmg gigih lipat kain dlm gelap.. klu sya, takde ler.. dlm terang pon masih malas, inikan pula bila dlm gelap.. hihi

Ms Lola berkata...

YA RABBI!!!!

jua berkata...

gigih benor!!!!

ainie aziz berkata...

tak nak tunjuk ke hasil lipatan dlm golap tuh. meh nak bagi markah. ehehe! mmg rajin bebenor!

Nanak berkata...

hebatt..clap..clap..clap..

madamoiselleczar berkata...

pergh...mak taksub nyah! tak pernah dibuat dek haku lagi ni...
p/s: baru jek nak jawab....tp sekali ropa2 nyer..skill lipat baju dalam gelap daaaa.......
mak nak jawab skill buat anak tadi buleh??! :p

CY3.5 berkata...

cik Zuhaini,
nanti la.. kot malam ni dia tido buai lagi, saya snap.. kadang2 kaki abis terjuntai..

Sya,
sbb takmo bagi mata sakit tengok bukit kain baju tu esok pagi..

Ms L,
ya ampunnnn!

Jua,
mak mmg gigih.. tapi tertinggal spender Amir sehelai pagi tadi.. ha ha ha..

cik ainie,
koser.. tak sort pun lagi ikut pair.. main hentam je..

Nanak,
thank you.. thank you (rasa macam baru lepas main orkestra plak..)

Madam Za,
aku dah agak, kau mmg ke laut punya..

n.i. berkata...

kreuk tu mmg cantik... suka bangat matanya...

skill i dalam gelap adalah tido muahahaha

honeylanz berkata...

wah..hebat skill melipat kain dlm gelap ni.. igtkan test skill meraba-raba cari hp sbb..hp blh jd ala-ala torchlight gak

CY3.5 berkata...

n.i.,
kekeke.. tu mmg skill global.. ha ha ha..

honeylanz,
handset raba dalam handbag je.. kekeke..