Cari Something?

Isnin, Julai 13, 2009

Domestic Accident

Kejadian berlaku ketika nak makan tengah hari semalam.. Saya dukung Zeri untuk didudukkan di atas kerusi utk makan secara berjemaah dengan ibu, abah & abang2nya.. tak semena-mena, kerusi tersebut menyerong lalu jatuh menghempap ibu jari kaki kanan saya..


Sangat sakit.


Rasa nak menitik air mata.


Dan2 juga Amir & Arif datang kepada saya yg dah terduduk menahan sakit.. melihat keadaan ibu mereka yg tersayang :P


"Ibu sakit?"

"Mmm.."

"Tapi ibu tak nangis?"

Ya ampun..

Dengan suara bergetar, saya kata kepada mereka,

"Ibu tak nangis sbb ibu dah besar.."

Ha ha ha.. nasib baik depa tak sambung ayat, "tapi tengok TV je pun ibu boleh nangis.."


Hingga sekarang, sakit tu masih ada.. tambah2 time sujud.. time tahiyat.. ngeee.. dah lebam dah pun ni ha.. bertahan sajalah ye?

Nota kaki: Teringat pesan tokei kedai ketika kami membeli set meja makan tersebut 2 tahun lepas.. "You aaa, ada anak kecik.. baik jangan beli kayu yg berat2.. supaya kalau jatuh pada mereka, tidak begitu sakit.." hmmm.. sudahnya mak budak yg kena, dan yg pasti, sakit.. isk..

10 ulasan:

::Umi Sufira:: berkata...

Alahai Cik Yan..sabar yer...memang sakit...semalam saya pulak botol minyak urut panas kaca yang penuh berisi jatuh atas jari telunjuk yang saya letak kat lantai sbb baru lepas solat..omak ai bucu botol kena kat jari sakit tu...harini pun lebam n bengkak tangan saya ni:P

MommyDania berkata...

aduhai...take care la ye. blh la suruh cik abg urut2 kan. ;)

Nanak berkata...

sapulah minyak gamat ke..lengan i juga lebam sekarang ini..kena bucu meje..

CY3.5 berkata...

US,
kaca tu.. tak pecah kah? iskkk..

MD,
dah urut2 dah smalam.. tp mak tak tahan sakit.. ngeeee..

Nanak,
musim lebam kaedahnya ni.. hehe.. saya sapu baby oil je.. sabar je la kann..

Ms Lola berkata...

Ayat ko tu ayat memakan diri nyah.... MEsti ko terkena tulah balik tu kangggg

Diana Sulaiman berkata...

kang kalu beli yang ringan, senang no jatuh kusi2 tu..

MN berkata...

aduh nyah!!!
aku baca pun sakit!
take care yer?

honeylanz berkata...

huh..sakit tuh!!!

CiKaYu berkata...

alahai, boleh merasai kesakitan itu...mmg sakit banget...urut2 dgn minyak panas, insya'allah berkurangan

CY3.5 berkata...

Ms L,
ayat yg mana? ngeee..

Diana,
kot kerusi plastik, takde la sakit kot.. ha ha ha..

MN,
dah beransur dah ni.. subuh tadi dah OK sket..

honeylanz,
mmg.. nasib tak melarat2..

CiKaYu,
urut dengan baby oil je.. ngeee..