Cari Something?

Khamis, Ogos 13, 2009

Hati-Hati Dengan Ini


Image from Al-Fikrah.Net


JAIS pun ada keluarkan kenyataan kat Utusan Malaysia.


13/08/2009 3:05pm

SHAH ALAM 13 Ogos – Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) meminta orang ramai agar tidak terpedaya dan terkeliru dengan risalah doa pelindung diri daripada jangkitan selesema babi atau Influenza A (H1N1) yang kini giat disebarkan kepada orang ramai oleh pihak-pihak tertentu.

Pengarahnya, Datuk Mohamed Khusrin Munawi berkata, risalah yang didakwa disediakan oleh seorang pegawai Bahagian Pendakwah Bebas JAIS itu sebenarnya tiada kaitan dengan pihaknya dan dikhuatiri boleh mengelirukan umat Islam.

Ini kerana kata beliau, setelah merujuk kepada Jabatan Mufti Selangor, doa tersebut bukanlah doa yang khusus bagi melindungi H1N1 yang dimaksudkan tetapi merupakan doa yang diamalkan oleh ahli kumpulan Al-Arqam yang sudah diharamkan. - Utusan

6 ulasan:

suhainini berkata...

macam2 skrg ni...kena berhati2

honeylanz berkata...

iye..kn bhati2.. br tau rupa nye anak myboss meninggal last week sbb H1N1... br dpt result post-mortem...5 hr dah virus tu dlm bdn dia...kami semua tawakkal aja..

Tanpa Nama berkata...

kat opis angah sumer orang dapat ayat tu.. sabar ajelah.. time2 mcm ni pun bleh amik kesempatan!!! :(

Angah dh bagitau mmber yang lain.. masing2 dh buang.. huh!

ainie aziz berkata...

mmg byk sgt dpt email pasal doa ni. sib baik baca pun sambil lalu je, sebab bila pikir balik takkan la ada plak doa khusus utk selsema babi je.

MN berkata...

aku ada terima doa ni. tapi aku tak dan lagi nak telek dan baca.
nasib baik!!!

CY3.5 berkata...

cik suhainini,
masalahnya, siap letak nama jabatan yg mmg kita sedia maklum yg tak tahan tu..

honeylanz,
bley macam tu plak ye? makin misteri pulak dah H1N1 ni..

Pit,
itu lah.. sume benda nak kena teliti dulu..

cik ainie,
masa memula baca, mmg rasa mcm something wrong.. nasib JAIS clarify.

MN,
byk lagi doa lain yg bley prektis.. hehe..