Cari Something?

Selasa, Jun 08, 2010

Siri Bercakap dengan Amir

I'm not feeling very well. Dari petang smalam lg. Pening. Siap dengan kombo muntah2 bagai.

This morning, kejutkan Amir untuk pi mengaji. I was like,
"Bangun Mir.. Ibu tak larat nak jerit2. Ibu tak sihat ni.."

Tak semena-mena mamat ni menangis.

"Kenapa nangis ni?"
"Amir tak nak ibu mati."

Pulak. Satu hal plak ada drama minggu ini. Haha.

"Kalau macam tu, bangunlah. Pergi mengaji. Jadi anak yang baik. Doa kat Tuhan. Mintak ibu cepat sihat."

Nasib dia makan pujuk. Dia terus bangun. Tapi, ada dialog tambahan.


"Amir tak nak ibu mati. Amir tak nak ibu lain."

Fuh. Jauh imaginasi kau, nak.

17 ulasan:

Zety Zin berkata...

masa memula dia kata, "amir tak nak ibu mati" tu, rasa syahdu la jugak.

tapi bila dia kata, "amir tak nak ibu lain" tu, mak tersedak pulak. hehehe.

p/s: mak baru la dapat masuk blog CY ni hari ni. huhu.

JuE berkata...

mak aii anak ko.. hehhe...byk ngk drama swasta kot..

KS berkata...

Budak2 kan... Mcm anak i lah. Bila i ckp i dah tua, dia cakap dia tanak i mati.
So kena ckp i muda sokmo hehe :P

Queenin Murni berkata...

aaa... kenapa amir tak tanya,"ibu nak bg adik lagi ke ni?" hahaha!

MN berkata...

adehhhh...ayat tambahan tu aku mmg gelak kaw kaw!!!
adehhhh...

fatin airinee berkata...

mcm2 tau2 pulak blh ada ibu ganti yek. advance!

saudah berkata...

mana dia dapat idea tu ek?

my berkata...

hakhakhak! baru nk tanya soklan yg sama macam queenin murni :P

pening2...loya2....

A-D-A-K-A-H?

:P

m-i-o

lia berkata...

kui3...

~: UmmiNor:~ berkata...

wakakakakaka..teruskan memebri ayat perentap perasaan mcm ni lagi ye mir...haahaha

knv berkata...

sedih la pulak!

kengkadang nak ketawa pun ada bebudak nih. risau sungguh depa kalau kita cakap camtu kan? anak akak si aisyah yang suka hiba2 lagu tu. sampai tak larat nak layan hahahha :P

maya amir berkata...

pengaruh drama ni yan... hehehe

Fid berkata...

fuhh
aku bayangkan kang ayah dia wak balik 'ibu lain' dia nangis kuat kuat tak nak ibu lainn nn nak ibu CY jugaaaaaaaaaaaaaaaaa

CY4.0 berkata...

ZZ,
i was very unwell.. tak daya nak rasa apa2.. heee

J,
takde la plak.. tengok kartun je lebih..

KS,
skarang ni, dok tanya, umur berapa orang mati? 99 mati tak? 98? ya ALLAH..

QM,
tetttttt..

MN,
heeee..

MDN,
itulah..

saudah,
mak tak investigate lagi.. weeee..

mio,
tetttttt.. dah tanya soalan yg sama.. jawapan pun standard :P

lia,
kikiki

UN,
sentap ke?

knv,
Amir ni mmg drama king sket.. geram mak!

maya,
you think so too?

Fid,
heee.. mintak dijauhkan!

lailasani berkata...

erkk.. ayat power dr anakanda.. hohoohho...

Mama Adib berkata...

drama king sunggoh

syalinda johari berkata...

bijak la amir ni..tang ayat Amir tak nak ibu lain.. i likeee