Cari Something?

Thursday, December 27, 2012

Lawatan Mendapatkan Signature

Isnin lepas, aku call HUKM untuk set appointment. Ding dong ding dong, assistant doc cuti and schedule on 14/1 yang konon-konon boleh selitkan kami pun tak boleh nak confirm. Makanya, staf kaunter minta call balik hari Rabu.

So, semalam pagi aku call HUKM lagi. Dengan harapan dapat set appointment dengan Dr Raja untuk dapatkan signature dia atas borang permohonan OKU. Lepas dipasskan kepada assistantnya, tup2 dia tanya, "datang hari ni boleh?"

Vah. Ini dah bagus. Terus la kata OK kan.
Pukul berapa?
Pukul 3.


Alhamdulillah. Kitorang sampai sana around 2.35pm. Aku angkut #1 sekali. Lepas dia drop aku, #1 dengan Zeri, dia bawak anak-anak yang lain parking kat stadium. Korang pun tau la hazabnya parking kat hospital ni. Aku rasa OK kot nak pukul rata kata semua hospital parkingnya hazab. Hahaha.

Naik je tangga lobi HUKM, Zeri dah buat muka cuak. Ah, sudah. Nak dekat 2 tahun kita tak jejak sini pun kau ingat lagi? Tsk. Yea, dia memang trauma masuk hospital lepas buat MRI kat Ampang Puteri. Aku pun tak tau la kenapa. Rasa takde pun ada berlaku sebarang keganasan kat situ, except cucuk dia ubat tidur & the likes. Tapi, ye la, budak. Kita rasa takde apa, tapi bagi dia...

Sambung kecuakan dia tadi, aku buat sign konon-konon kita ke sini sebab nak hantar Amir. Boleh? Hahaha.. So, dia follow, tapi tak nak berpegang tangan. Dia jalan lambat-lambat kat belakang. Aku la tertoleh-toleh berjalan takut karang dia kena sauk dengan sesapa. Paranoid much.


Jumpa Doc Raja, dia isikan borang sambil discuss apa yang patut. Sesambil tu dia reassess Zeri. Buat lukisan la, tulis ABC, susun-susun blok etc. Dia terkejut kenapa kami tak diberi cadangan untuk buat implan sebab Zeri OK dalam kebanyakan benda lain. Pandai makan sendiri. Pandai pakai baju sendiri. OCD pun ye kot. Baju nak kena matching kaler dengan seluar. Tak matching bab kaler, at least kena ada satu faktor yang menyebabkan kedua-dua tu matching. Letih nak describe. Hahaha..

Well, how do we know? Memang last time audiologist suruh buat hearing aid saja.


To cut it short, borang settle. Dan ada appointment dengan audiologist Januari nanti.


No comments: