Cari Something?

Sunday, March 17, 2013

Huggies Dry Pants: Change for Better Convenience


* This is a sponsored post *


Aku ni merupakan pengguna tegar Huggies untuk anak-anak bujang. Sekarang anak-anak bujang dah besar, maka turn anak dara pulak. Nisa dah 6 bulan+ dan dah makin melasak. Nak pakaikan diaper lepas mandi ataupun lepas membuang, adalah agak horror. Aku memang tak boleh nak bajet berapa minit diperuntukkan untuk pakaikan diaper sahaja.  Mungkin 3 minit pun belum tentu sudah. Ni belum campur pakai baju/gaun OK.



Gambar hiasan. Nisa belum boleh buat macam ni lagi :D



Mujurlah ada





Huggies Dry Pants yo!


Ya, Huggies Dry Pants. Ada 4 saiz OK. Start dari M untuk 5-10kg, L untuk 8-13kg, XL untuk 11-16kg dan last sekali saiz XXL untuk yang lebih dari 14kg.

Semedang Nisa dah 8kg+, maka kita cuba saiz L terus.



Yang terlibat dalam eksperimen. Ada rupa dah 8kg tak?


Untuk hari-hari biasa, aku kena ada orang tolong pegangkan Nisa untuk elakkan dari dia lari dari tempat pembaringan. Minimum 3 kali sehari. Mandi pagi, petang dan sebelum tidur. Kalau ada yang aku salah makan dan effect pada dia, maka situasi ini akan berulang lebih dari itu. Tapi sekarang, nak eksyen boleh? Sekejapan je dah boleh siapkan Nisa. Dia pun tak sempat nak lari benarnya.


Bayangkan la, aku boleh siapkan Nisa simply dalam 3 step - Koyak, Salin & Lepas. Voila!


Tengok, tak sempat nak button baju pun.  -___-


Memang aku lepaskan je. Suka hati dia la nak menyulur ke mana pun.


Budak bijak tengah melasak.

Sorry sebab gambar tak berkualiti. Sakan aku amik gambar sambil kejar dia nak main wayar kat tempat TV.


Makanya sekarang, koyakkan je tepi kiri kanan pants ni, salinkan yang baru, dan boleh terus lepaskan dia menyusur ke mana dia suka. Dah tak payah risau dia nak terkencing / membuang menabur. Pakai baju kemudian pun takpe. Semedang aku pun ada anak-anak lain nak dipantau (dah bunyi macam taska), maka ini amat memudahkan. Takde la aku stress sangat sebab selalunya time nak pakaikan diaper Nisa tu laaa  kakaknya bising nak air la, nak roti la yada yada yada.


Another plus point, Huggies Dry Pants ni boleh dipakaikan ikut mana pun. Takde depan/belakang. So, tak payah tengok-tengok. Sarung je terus. Waistband dia pun boleh stretch/meregang untuk keselesaan baby. Jadi takde la merah-merah kat pinggang tu.


Yang paling aku suka, bila outing, takde la rasa nak menangis kalau tak jumpa changing room untuk baby. 


SEE? Maka, benarlah apa yang dikata. Change for Better Convenience. 





So you all, kalau teringin nak rasa Huggies-rific macam aku, boleh mintak sample. Korang klik je link ni http://www.huggies.com.my/huggies-community/request-a-sample.aspx . Sila jadi ahli dulu ya. FREE je, jangan risau. Then boleh la start request sample ikut saiz baby korang. Dalam masa 21 hari, sampailah sampel itu.


By the way, untuk kaki tegar Facebook, boleh lawat FB Huggies http://www.facebook.com/Huggies.Malaysia Silalah LIKE! Jadilah orang yang ke 101K+ sekarang :D


Akhir kata, No more stuffy bum!



2 comments:

Fiza Rahman said...

Bambam nya nisa. Geram tgk ☺☺

cysev3n said...

Fiza,
haha. ni belum start makan lagi ni.. start sok, tak tau la camne gaya.