Cari Something?

Monday, April 08, 2013

Kerja SAHM Yang Paling Aku Suka


I've been staring at this screen for countless minutes. Hahaha.

Dah start la tu. Takde idea apa yang nak diceritakan.

Ngantuk pun ye benarnya ni. balik PD last weekend dengan satu apa laundry pun aku tak settlekan. Malam tadi merasala. Nak basuh baju, nak gosok baju. Wuwuwuwu.. But dont get me wrong. Banyak-banyak kerja sebagai SAHM ni, aku paling enjoy jabatan laundry. Basuh baju, jemur baju, lipat baju, sort baju, gosok baju. hang baju.


Yang aku paling tak suka, masak :P

Tak datang-datang passion aku bab2 masak ni. Buat cookies dengan kek boleh lagi. Masak ni, haiiiiiiiiii. Ha, kan panjang harkat aku keluar tu. Haha. Kiranya kalau tetiba lauk mentah dalam freezer abis, boleh joget lambak. Bad, bad, I know. Macam baru ni, sebab weekend lepas balik JB, tak sempat dia  nak ke pasar, so   by half of the week memang lauk mentah abis. Lunch beli, dinner beli. Tapi up to certain extend (extent?) memang boring makan lauk tapau.

Masak sendiri (walaupun malas) waima sardin dengan telur dadar pun dah cukup heaven kalau nak dicomparekan dengan sup ekor yang sedap kat kedai cik Kiah (contoh. karang ada pulak orang nama cik Kiah bukak kedai makan sentap).


Hari ni kita ada daging. Mau diapakan saja dengan daging itu.

2 comments:

syalinda johari said...

kami lagi rela masak dari basuh, jemmur dan lipat kain..wakakkaa

cysev3n said...

linda,
kalau la kita berjiran. hahaha. duduk dapur letih oi. dah masak nak kemas. nak basuh pinggan. basuh kuali. minyak2 somemore.