Cari Something?

Wednesday, March 04, 2015

Pengalaman Memandu Balik Kampung Sendiri

Bertemu dalam segmen DrivingDiary aku. Haha



Hari tu, masa balik menziarahi parents aku kat JB, dia bagi chance kat aku untuk bawak kereta. Cuak jugak. Aku dah laaaaaama tak bawak kereta atas highway.

"As long as you can go", kata dia. Cewah. Lepas je settle isi minyak, kitorang tukar seat.


Tak sampai 1km kot, tukar seat balik. Nisa melolong-lolong meraung-raung sebab abahnya yang pangku. Pelik sangat gamaknya tengok ibu atas driver seat. Hahaha.






So, later aku tertunggu-tunggu jugak la bila gamaknya dapat turn nak merasa bawak kereta atas highway. Akhirnya impian tercapai lepas pit stop kat Tangkak. Hehehehe. Merasa la merentas Johor. Aku berjaya bawak sampai la ke depan rumah parents aku. Alhamdulillah.


Takat tu je la experience nya. OTW balik KL tak merasa. Jalan sesak sangat. Husband punya alasan - i boleh je drive. Ye lah. Saya menurut perintah jadi co-driver lagi.



No comments: