Cari Something?

Wednesday, August 19, 2015

Pau Kacang Merah In the House

Well, sejak beli oven Noxxa dulu, antara benda yang pertama aku try adalah roti. Akan tetapi, tak pernahnya jadi. Seems like aku dengan yis takde chemistry gitu. Hahaha. Termasuklah boyfriend aka roommate aku sekali. Biar sikit punya lama, tetap tak berbuih pun mixture nya.



Anyway, dalam sebulan dua ni, kanak-kanak kat rumah ni menggila sungguh makan pau. Pau kacang merah to be exact. KG Pastry punya bedal, Kart's punya pun kitorang sauk. Laju plak tu abisnya. Tak tahan duitnya hoi. Hahaha.



Maka, aku memberanikan diri berkecimpung dalam arena masak-memasak menggunakan yis. Nampaknya kali ni berhasil. Yis tak merajuk dengan aku dah. Kalau tak, aku yang nangis sebab walaupun namanya eksperimen, tetap tak agak-agak aku guna sekilo tepung.

Enjoy gambar je la ye.


Besar tapak tangan aku. Besar tak? Hahaha
 
  
Aku siapkan dua loyang baru start kukus.
 
Gebu kan? Leganya rasaaaaa bila tengok outcome cenggini.
 
Keratan rentas bersama dengan model pemakan pau tegar.
 





3 comments:

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

rajinye cikyan

Unknown said...

makan panas2 sedap

Maya Amir said...

Ya Allah yan..ko masih aktif blogging yan.. kagum giler aku! baik..aku akan aktif blog semula..hahaha..