Cari Something?

Isnin, Mei 18, 2009

Hari Santan Sedunia

Ni kesah semalam lagi..

Dah makan nasik lemak, lepas Zohor, saya gedik ke dapur lagi utk membuat bubur tepung.. ada santan lagi.. ha ha ha..

Tapi saya gunakan ini






Picture credit to Magic Moment of Life


Harap2 mmg betul la takde kolesterol berbagai.. :P

10 ulasan:

mamaDhea berkata...

CY,
adik lelaki saya suka gunakan santan tu ku memasak.. ok jugak.. ;)

Zuhaini berkata...

hehe.. guna.. selagi boleh! :)

Tanpa Nama berkata...

CY...
just nak share...

mmg santan takde kolesterol(sp??)..
kolesterol cuma dr sumber haiwan...tumbuhan (dlm kes ni kelapa) tidak mengandungi kolesterol...
hatta santan kedai mamak belakang rumah skalipun takde kolesterol...
huahuahua...

Yan berkata...

Sya,
tp bau santan dia sungguh kuat..

cik Zuhaini,
selamat tangan dari sesi perah memerah.. hihihi..

cik/encik Anon,
terima kasih atas info.. saya mmg kayu bab2 ni.. hahaha..

Sayang.Ibu berkata...

wahh CY..sakan memasak skang nampaknya.. sudah boleh ke dapo yer...:)

Mrs Noba berkata...

beb, aku baru2 start blaja pakai santan kotak. brand Kara.
sblom ni aku tak reti! :P

Yan berkata...

cik Intan,
oh tidak.. bab2 tumis, saya masih ke ruang tamu.. hihihi..

MN,
aku pun sejak dua menjak ni nyah.. kot tak, sama ada beli yg dah siap kat pasar ataupun perah sendiri..

CiKaYu berkata...

CY
sebelum ni saya pengguna santan tegar yg perah kat kedai mamak....bebaru ni belajaq guna santan kotak setelah dididik oleh suami terchenta...bagus gak ek..senang keje ....pjg lak celoteh...maap tuan rumah.

Yan berkata...

cikAyu,
samo lah kito.. kekeke..

jazrul berkata...

santan tak berapa sedap la

web design