Cari Something?

Thursday, July 09, 2009

Debit Card Maybank dan Paypal

Posting ini adalah berkenaan Debit Card Maybank aka kad cantek & Paypal.



Lanjutan dari komen cik flowerella di sini, saya pun ke M2U..

Menurut beliau, kita kena register dulu Debit Card kita kat MSOS.. Apakah itu MSOS? It stands for Maybankard Secure Online Shopping.

Dah masuk tu, saya tujukan mouse ke Maybankard Secure Online Shopping Registration di bawah Utilities.

2 step je pun.. ha ha ha.. nanti kita tengok apakah saya berhasil untuk menggunakan kad tersebut utk menerima duit dari Paypal?





*paused*

Yes. Debit card saya berjaya ditambah ke dalam listing.. and now, I'm confirming it.. selamat kena tolak 1.95 USD.. tapi kat M2U statement, kena tolak RM8.11.. @ 4.16/USD rate ka la ni?tapi takpe, once dah confirmed, depa refund balik.. tapi tengok la banyak mana yg dia refund.. ngeee..



Thanks cik flowerella, for sharing the news :)

Update on July 16th: Paypal tak refund ke dalam account M2u.. instead, dia refund kat paypal balance.. heee..




Nota kaki: Bila dah dapat masuk dalam senarai, besar kemungkinan saya dah boleh withdraw duit dari Paypal ke dalam debit card. Yay!

2 comments:

FAM said...

CY, maknanya to use kad cantik tu kena register kt MSOS @ M2U ke? CY biz apa ek? hehehe

cysev3n said...

MD,
kalau kat kaunter, should be no prob.. ni kalau nak guna on internet purchase etc.. my biz? biasa2 saja.. antara produk ada kat belah kanan tu.. heee..