Cari Something?

Friday, November 21, 2008

From Jalan Sultan Ismail

with love?

Despite of this and the idea of being a SAHM, ALLAH telah menemukan aku dengan cheese yg baru.. tak jauh pun.. kah kah kah.. la ni aku kat Jalan Sultan Ismail.. the new cheese is located at Jalan P. Ramlee.. ada tak antara my fellow readers yg keje kat area situ ataupun Jalan Raja Chulan?

Ini bermakna, aku perlu menunda hasrat untuk menjadi SAHM sehingga satu jangka waktu.. I wanna give myself a try at the new place.. Plus, ada 1-2 point kat sini yg belum tercapai especially #1 yg mana aku sendiri telah menaikkan hadnya.. ngeh ngeh ngeh..

Sebetulnya, ni la first time aku menandatangan surat resign.. My current job, is my 1st job which starting way back in May 2001.. dari saat baru lepas grad.. kenal dengan my other half.. bertunang, kawen.. beranak dah sampai 3 kali ni ha.. bak kata kawan2 kat sini, we thought sinilah tempat kita nak keje sampai ke tua.. Tapi biasalah, dlm hidup ni ada ups & downs.. maka terjadilah episod - ku sangka panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari.. kelas Bahasa Melayu mak :P

The interview for the new job was fine despite of test result dia yg aku tak sanggup nak tengok :P bayangkan la buat test coding on paper @ 6pm.. sapa la yang tak lemau.. dah la usual practice buat coding straight kat laptop.. ni plak atas kertas dengan handwriting gue yg sikit lagi nak jadik macam tulisan doktor :P

Selepas sesi bla bla bla bla tu.. macam biasa,

"Is there any questions?"

Dalam lemau-lemau tu, satu benda je yg terlintas kat kepala aku..

"I am a fully breastfeeding mother.. Therefore I need some time for my pumping session"

Maka nganga lah kedua-dua tukang interview itu yg mana kedua-duanya adalah lelaki..

"Oh, we have no problem about that.. we are having flexible hours.." gitu la lebih kurang jawapannya..

Alhamdulillah..

"We will give you the answer on Wednesday.."

yg mana dalam hati aku, ish.. mmg macam tak dapat je.. kah kah kah..


Walaupun hati sudah rasa macam tu, masa keluar dari ofis tu, aku sempat mengvisualize diri duduk kat salah satu cubicle yg ada kat ofis tu.. boleh? Mrs Noba, you know what I mean? ;)

Later, around 9.41pm, I received a phone call.. mengatakan aku dapat keje tu..





Harap2 aku bahagia dengan cheese yang baru ini. Amiin.


Nota kaki: Post ini ditulis sehari sebelum aku hantar surat resign.. Aku ambil keputusan untuk publish post ni pada hari terakhir aku di ofis ni..

Untuk kawan-kawan seperjuangan, aku doakan korang semua dapat temui cheese yg boleh membahagiakan jiwa.. Amiin.. This is not an easy decision to be made.. God knows best.. Aku harap persahabatan kita yg bermula sejak 6-7 tahun lepas, akan berkekalan sampai ke liang lahad.. insya-ALLAH..



25 comments

No comments: